Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFonseca Vásconez, José Fabián
dc.contributor.authorEspín Vargas, Doménica Lorena
dc.date.accessioned2022-04-22T17:44:38Z
dc.date.available2022-04-22T17:44:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11251
dc.descriptionThe marketing strategy is an essential condition to achieve the objectives set. Thus, the strategies of a company can be applied as a series of methodologies or as a process tailored to marketing campaigns planned for commercial purposes. This strategy goes far beyond increasing sales of certain products or services. The objective of the present investigation is the identification of Marketing Strategies for the Don Gelato Cafeteria and Gelateria in the City of Babahoyo, for which the implementation of theoretical supports was essential to better understand the problem, which served to determine the commercial strategies that a priori, this establishment can apply to obtain economic profitability, mentioned that marketing strategies in companies are fundamental because they consist of structured and completely planned actions that are carried out to achieve certain objectives. In addition, in this case study, the descriptive method was used, of a qualitative and quantitative nature, supported by the survey as an instrument for collecting information, which allowed conclusions to be drawn about the problem and its consequences. For which problems were found such as not implementing adequate marketing strategies, due to this the expectations of customers who feel dissatisfied are not met and therefore customer loyalty cannot be achieved.es_ES
dc.descriptionThe marketing strategy is an essential condition to achieve the objectives set. Thus, the strategies of a company can be applied as a series of methodologies or as a process tailored to marketing campaigns planned for commercial purposes. This strategy goes far beyond increasing sales of certain products or services. The objective of the present investigation is the identification of Marketing Strategies for the Don Gelato Cafeteria and Gelateria in the City of Babahoyo, for which the implementation of theoretical supports was essential to better understand the problem, which served to determine the commercial strategies that a priori, this establishment can apply to obtain economic profitability, mentioned that marketing strategies in companies are fundamental because they consist of structured and completely planned actions that are carried out to achieve certain objectives. In addition, in this case study, the descriptive method was used, of a qualitative and quantitative nature, supported by the survey as an instrument for collecting information, which allowed conclusions to be drawn about the problem and its consequences. For which problems were found such as not implementing adequate marketing strategies, due to this the expectations of customers who feel dissatisfied are not met and therefore customer loyalty cannot be achieved.es_ES
dc.description.abstractLa estrategia de comercialización es una condición esencial para alcanzar los objetivos marcados. Así, las estrategias de una empresa pueden aplicarse como una serie de metodologías o como un proceso a la medida de las campañas de marketing planificadas con fines comerciales. Esta estrategia ve mucho más allá del incremento de las ventas de determinados productos o servicios. Su enfoque fundamental está en la sostenibilidad de las ventas en el tiempo. El objetivo de la presente investigación es la identificación de Estrategias de Comercialización para la Cafeteria Y Gelateria Don Gelato en la Ciudad de Babahoyo, para lo cual la implementación de sustentos teóricos fue fundamental para comprender mejor la problemática los cuales sirvieron para determinar las estrategias comerciales que a priori este establecimiento puede aplicar para obtener la rentabilidad económica, mencionado que las estrategias de comercialización en las empresas son fundamentales porque estas, consisten en acciones estructuradas y completamente planeadas que se llevan a cabo para alcanzar determinados objetivos. Además, en el presente estudio de caso se empleó el método descriptivo, de carácter cualitativo y cuantitativo, apoyado con la encuesta como instrumento de recolección de información, lo cual permitido establecer conclusiones sobre la problemática y sus consecuencias. Para lo cual se constató los problemas como no implementar adecuadas estrategias de comercialización, debido a esto no se cumplen con las expectativas de los clientes los cuales se sienten insatisfecho y por lo tanto no se podrá fidelizar a los clientes.es_ES
dc.format.extent28 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectEstrategias de comercializaciónes_ES
dc.subjectAtención al clientees_ES
dc.titleEstrategias de comercialización en la Cafetería y Gelateria Don Gelato en la ciudad de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador