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dc.contributor.advisorChang Muñoz, Walter Lenin
dc.contributor.authorMoreira Sánchez, Angie Daniela
dc.date.accessioned2021-12-07T16:26:35Z
dc.date.available2021-12-07T16:26:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11040
dc.descriptionThe general objective of this research was to determine the influence of disruptive communication on advertising development of small and medium-sized companies in the Canton Ventanas. This study will be carried out using the research methodology with descriptive, exploratory and explanatory types. Based on the research objectives, a combination of quantitative and qualitative data collection techniques was used. The 30 small and medium-sized enterprises of the Ventanas canton were taken as the study population, and; as a sample, the same census population is constituted, that is, the 30 entrepreneurs. Through this research, it was concluded that: To apply disruptive marketing strategies, two objectives must be met, the first is to develop their proposals to match the demand in the market that is developing and the second objective is to redesign the proposals to improve customer satisfaction.es_ES
dc.descriptionThe general objective of this research was to determine the influence of disruptive communication on advertising development of small and medium-sized companies in the Canton Ventanas. This study will be carried out using the research methodology with descriptive, exploratory and explanatory types. Based on the research objectives, a combination of quantitative and qualitative data collection techniques was used. The 30 small and medium-sized enterprises of the Ventanas canton were taken as the study population, and; as a sample, the same census population is constituted, that is, the 30 entrepreneurs. Through this research, it was concluded that: To apply disruptive marketing strategies, two objectives must be met, the first is to develop their proposals to match the demand in the market that is developing and the second objective is to redesign the proposals to improve customer satisfaction.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo general de esta investigación fue determinar la influencia de la comunicación disruptiva en desarrollo publicitario de las pequeñas y medianas empresas del cantón Ventanas. El presente estudio se llevará a cabo utilizando la metodología de la investigación con los tipos descriptivo, exploratorio y el explicativo. En base a los objetivos de la investigación, se utilizó la combinación de técnicas cuantitativas y cualitativas de recolección de datos. Se tomó como población de estudio a las 30 pequeñas y medianas empresas del cantón Ventanas, y; como muestra se constituye a la misma población censal, es decir, a los 30 emprendedores. Mediante la presente investigación se llegó a la conclusión que: Para aplicar estrategias de marketing disruptivo se debe cumplir dos objetivos, el primero es desarrollar sus propuestas para que coincida con la demanda en el mercado que se está desarrollando y el segundo objetivo es rediseñar las propuestas existentes para mejorar la satisfacción del cliente.es_ES
dc.format.extent41 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectComunicación disruptivaes_ES
dc.subjectMarketinges_ES
dc.subjectEmpresases_ES
dc.subjectPublicidades_ES
dc.titleComunicación disruptiva y su influencia en el desarrollo publicitario de las pequeñas y medianas empresas del cantón Ventanases_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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