Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorMackencie Alvarez, Cleopatra Yohanna
dc.contributor.authorArana Montiel, Verónica Mabel
dc.date.accessioned2021-12-06T20:03:02Z
dc.date.available2021-12-06T20:03:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10998
dc.descriptionThe analysis of this work as an objective determination "Digital Communication in the desolation of the adolescents of Parishon October 7, 2021", when you can explore the type of habit that has hacked digital communication, let alone the existence of a stable population in order to reach conclusions when trying to discern concomitance in adolescents. Analyze the young people of some parochialism in terms of educational aspect and the culmination of their studies in the various investigations that should be completed. Most of all it seems that alguns of educational instructors are not completely immersed in what are digital conjugations for teenagers. The methodology implemented in this research work is the inductive and deductive method which is based on the population of 15,809 before the year 2016, now (Molina Carlos, 2017) realized by INEC in 2010 and the sample is 376, The result of the respective analysis for a descriptive analysis and bibliographic data, it is concluded that the gestation of digital communication for an appendix as a benefit to the agents in your education. Giving specific deductions that take into account the attentiveness that can benefit the collaborative approach, as well as improving the interpersonal relationships that favor reducing the knowledge and education of the educated; Teachers need to be modernized to achieve permanent capacities, to have an adaptive gear style, to adapt to distance and digital, to delineate activities with the accompaniment of text or videos, to be perfected by the use of unknown paths digital.es_ES
dc.descriptionThe analysis of this work as an objective determination "Digital Communication in the desolation of the adolescents of Parishon October 7, 2021", when you can explore the type of habit that has hacked digital communication, let alone the existence of a stable population in order to reach conclusions when trying to discern concomitance in adolescents. Analyze the young people of some parochialism in terms of educational aspect and the culmination of their studies in the various investigations that should be completed. Most of all it seems that alguns of educational instructors are not completely immersed in what are digital conjugations for teenagers. The methodology implemented in this research work is the inductive and deductive method which is based on the population of 15,809 before the year 2016, now (Molina Carlos, 2017) realized by INEC in 2010 and the sample is 376, The result of the respective analysis for a descriptive analysis and bibliographic data, it is concluded that the gestation of digital communication for an appendix as a benefit to the agents in your education. Giving specific deductions that take into account the attentiveness that can benefit the collaborative approach, as well as improving the interpersonal relationships that favor reducing the knowledge and education of the educated; Teachers need to be modernized to achieve permanent capacities, to have an adaptive gear style, to adapt to distance and digital, to delineate activities with the accompaniment of text or videos, to be perfected by the use of unknown paths digital.es_ES
dc.description.abstractEl análisis de este trabajo tiene como objetivo determinar “Comunicación Digital en el desarrollo del conocimiento de los adolescentes de la Parroquia 7 de Octubre, año 2021”, donde se pudo descubrir el tipo de hábito que hacen los pobladores en la comunicación digital, además se realizó la encuesta a una población establecida para alcanzar las conclusiones donde se prueba el discernimiento de conocimiento en los adolescentes. Se analizó a los jóvenes de dicha parroquia en cuanto al aspecto educativo y la culminación de sus estudios en las diversas investigaciones que deben cumplir. A más de esto se logró conocer que algunos de los instructores educativos no están completamente inmiscuidos en lo que es conocimientos digitales para los adolescentes. La metodología empleada en este trabajo de investigación es el método inductivo y deductivo se tomó en cuenta la población de 15.809 para el año 2016, según (Molina Carlos, 2017) en censo realizado por el INEC del 2010 y la muestra es de 376colaboradores, luego del análisis respectivo para un análisis descriptivo y datos bibliográficos, se concluye que la gestión de la comunicación digital para un aprendizaje como benefició a los oyentes en su educación. Dando unas deducciones específicas que se consideran para la atención que puede beneficiar el enseñanza colaborativa, así como mejorar las relaciones interpersonales que favorezcan a reducir los conocimientos en los educandos; Los pedagógicos deben modernizarse en realizar capacitaciones permanente, hacia un estilo de enseñanza adaptables, para el aprendizaje a distancia y digitales, delinear actividades con acompañamiento de texto o videos, se perfeccionarían sobre el uso de herramientas tecnológicas adquiriendo aptitudes para gestionar pensum adecuados a la educación digital.es_ES
dc.format.extent35 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectComunicación digitales_ES
dc.subjectConocimiento de los adolescenteses_ES
dc.titleComunicación digital en el desarrollo del conocimiento de los adolescentes de la Parroquia 7 de Octubre, año 2021es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador