Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFeijoo Rojas, Kerly
dc.contributor.authorGavilanez Monteros, Yuliza Natividad
dc.date.accessioned2021-11-24T16:30:56Z
dc.date.available2021-11-24T16:30:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/10675
dc.descriptionThis case study focuses on determining the incidence of archiving organization in digital media in teleworking carried out by the secretary of the Pueblo Nuevo Educational Unit of the Febres Cordero Parish, belongs to Babahoyo town , Los Ríos Province, the investigation was carried out through qualitative research that allows the interpretation of the information itself that is connected with the deductive methodology that through the analysis goes from the general to the particular, which helped to determine the characteristics of the variables, recognize the respective solutions of the case, to visualize a substantial improvement in secretarial work in reference to document management through the implementation of a file in digital media, which modernizes the institution and improves the quality of care and waiting time of its users and in the administration of documents allows information processing with archiving techniques more suitable to the n information needs. In the investigation that was carried out, it was determined that the professional in charge of the secretarial area is not in accordance with his profession, which limits his development in the work of document management, since the person in charge of the secretary is the rector of this institution, who also has Academic workload, which results in a lack of time and trained human resources strictly directed to perform secretarial tasks.es_ES
dc.descriptionThis case study focuses on determining the incidence of archiving organization in digital media in teleworking carried out by the secretary of the Pueblo Nuevo Educational Unit of the Febres Cordero Parish, belongs to Babahoyo town , Los Ríos Province, the investigation was carried out through qualitative research that allows the interpretation of the information itself that is connected with the deductive methodology that through the analysis goes from the general to the particular, which helped to determine the characteristics of the variables, recognize the respective solutions of the case, to visualize a substantial improvement in secretarial work in reference to document management through the implementation of a file in digital media, which modernizes the institution and improves the quality of care and waiting time of its users and in the administration of documents allows information processing with archiving techniques more suitable to the n information needs. In the investigation that was carried out, it was determined that the professional in charge of the secretarial area is not in accordance with his profession, which limits his development in the work of document management, since the person in charge of the secretary is the rector of this institution, who also has Academic workload, which results in a lack of time and trained human resources strictly directed to perform secretarial tasks.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio de caso se enfoca en determinar la incidencia de la organización de archivo en medios digitales en el teletrabajo realizado por la secretaria de la Unidad Educativa Pueblo Nuevo de la parroquia Febres Cordero, del Cantón Babahoyo, Provincia Los Ríos, la indagación se efectuó mediante la investigación cualitativa que permite la interpretación de la información misma que se conecta con la metodología deductiva que a través del análisis va de lo general a lo particular misma que ayudo a determinar las características de las variables, permitiendo reconocer las respectivas soluciones del caso, para visualizar un mejora sustancial en las labores secretariales en referencia a la gestión documental a través de la implementación de un archivo en medios digitales, lo que moderniza a la institución y mejora la calidad de la atención y tiempo de espera de sus usuarios y en la administración de documentos permite un tratamiento de la información con técnicas de archivo más acordes a las necesidades de la información. En la investigación que se realizó se determinó que el profesional encargado del área de secretaría no está acorde a su profesión lo que limita su desenvolvimiento en las labores de gestión documental, pues quien se encarga de secretaria es la rectora de esta institución, quien también tiene carga laboral académica lo que da lugar a la falta de tiempo y recursos humanos capacitados direccionados estrictamente a realizar las labores secretariales.es_ES
dc.format.extent36 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2021es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectArchivoes_ES
dc.subjectTeletrabajoes_ES
dc.subjectGestión documentales_ES
dc.subjectTratamiento de la informaciónes_ES
dc.titleOrganización de archivos en medios digitales y su incidencia en el teletrabajo realizado por la secretaria de la unidad educativa pueblo nuevo del cantón Babahoyo, Provincia de los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador