Videos interactivos y las habilidades del speaking en la asignatura de inglés en los estudiantes de la Unidad Educativa El Empalme, año 2019
Videos interactivos y las habilidades del speaking en la asignatura de inglés en los estudiantes de la Unidad Educativa El Empalme, año 2019
dc.contributor.advisor | Triana Palma, Melba | |
dc.contributor.advisor | Triana Palma, Melba | |
dc.contributor.author | Campuzano Alvarado, Angélica María | |
dc.contributor.author | Campuzano Alvarado, Angélica María | |
dc.date.accessioned | 2020-06-12T03:06:10Z | |
dc.date.available | 2020-06-12T03:06:10Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8180 | |
dc.description | This research paper discussed the interactive videos and speaking skills of the English subject in the Unidad Educativa “El Empalme” and how to encourage the use methodological tolos in learning the english language since level of this language is very low relative to other Spanish – speaking countries. This research covers a problema at the educational level as the english language is one of the main in first world countries. The was raised on the base of a non – experimental design as it proposed to analize the variables through the construction of a theorical framework for data collection base don a quantitative as qualitative survey and from there were obtained results raised. The results obtained were plotted using descriptive statical techniques and it was posible to know from the surveys that the knowledge of the english language is very low and that it is only practiced in clases and by orthodox methods. This research concluded that interactive videos are a grat alternative to being applied to students in the Unida Educativa “El Empalme” so Reading, Speaking, Listening and Writing are specific areas where skills needed to improve English. | es_ES |
dc.description | This research paper discussed the interactive videos and speaking skills of the English subject in the Unidad Educativa “El Empalme” and how to encourage the use methodological tolos in learning the english language since level of this language is very low relative to other Spanish – speaking countries. This research covers a problema at the educational level as the english language is one of the main in first world countries. The was raised on the base of a non – experimental design as it proposed to analize the variables through the construction of a theorical framework for data collection base don a quantitative as qualitative survey and from there were obtained results raised. The results obtained were plotted using descriptive statical techniques and it was posible to know from the surveys that the knowledge of the english language is very low and that it is only practiced in clases and by orthodox methods. This research concluded that interactive videos are a grat alternative to being applied to students in the Unida Educativa “El Empalme” so Reading, Speaking, Listening and Writing are specific areas where skills needed to improve English. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente trabajo investigativo analizo sobre los videos interactivos y las habilidades del speaking de la asignatura de inglés en la Unidad Educativa “El Empalme” y como incentivar el uso de las herramientas metodológicas en el aprendizaje del idioma ingles ya que nivel de este idioma es muy bajo en relación a otros países de habla hispana. Esta investigación abarca una problemática en el nivel educativo ya que el idioma ingles es uno de los principales en los países del primer mundo. La investigación fue planteada en base a un diseño no experimental ya que propuso analizar las variables a través de la construcción de un marco teórico para la recolección de datos en base a una encuesta de tipo cuantitativa como cualitativa y de allí se obtuvieron resultados planteados. Los resultados obtenidos fueron graficados mediante técnicas de estadística descriptiva y se pudo conocer mediante las encuestas que el conocimiento del idioma inglés es muy bajo y que solo se practica en clases y por métodos ortodoxos. En esta investigación se concluyó que los videos interactivos son una gran alternativa para ser aplicados en los estudiantes de la Unidad Educativa “El Empalme”, por lo que el Reading, Speaking, Listening and Writing son áreas específicas en que se puede desarrollar las habilidades necesarias para mejorar el inglés. | es_ES |
dc.format.extent | 62 p. | es_ES |
dc.format.extent | 62 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo: UTB, 2020 | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo: UTB, 2020 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Herramientas | es_ES |
dc.subject | Interactivos | es_ES |
dc.subject | Habilidades | es_ES |
dc.subject | Técnicas | es_ES |
dc.title | Videos interactivos y las habilidades del speaking en la asignatura de inglés en los estudiantes de la Unidad Educativa El Empalme, año 2019 | es_ES |
dc.title | Videos interactivos y las habilidades del speaking en la asignatura de inglés en los estudiantes de la Unidad Educativa El Empalme, año 2019 | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |