Show simple item record

dc.contributor.advisorVillamarín Lara, Hugo Ramiro
dc.contributor.authorLindao Jiménez, Jennifer Jacqueline
dc.date.accessioned2019-10-28T17:07:17Z
dc.date.available2019-10-28T17:07:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7106
dc.descriptionThe present research work is a case study, the theme is: "THE VIRTUAL PLATFORMS FOR THE TEACHING OF THE ENGLISH LANGUAGE OF THE EDUCATIONAL UNIT" MAY 16 "IN THE FIRST YEAR OF BACHILLERATO, which constitutes a new didactic mechanism of knowledge and transfer for language teaching-learning, in which virtual applications such as: gmail, internet, wiki, facebook, email, youtube and blog are implemented, which help improve teaching to achieve a better level of learning in students, The platforms are not only tools for work, study and archiving but they are also sociological phenomena that are increasing among countries and cultures. The Educational Unit "May 16" constitutes the Unit of analysis of this pedagogical case, the demographic delimiter determined first year high school students “A” and “B”, with a total of 80 students, the surveys were applied m By sampling technique, 40 from a universe of 80 students. Another demographic delimiter adapted to the teachers of the Educational Unit "May 16" with a total of 6 teachers; The surveys are applied through the sampling technique, the methodology used for the deductive method because it goes from the generals that is the Educational Unit “May 16” to the particular students of the first year of high schooles_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de investigación es un estudio de caso, el tema es: “LAS PLATAFORMAS VIRTUALES PARA LA ENSEÑANZA DEL IDIOMA INGLÉS DE LA UNIDAD EDUCATIVA “16 DE MAYO” EN EL PRIMER AÑO DE BACHILLERATO, que constituye un nuevo mecanismo didáctico de conocimiento y transferencia para la enseñanza-aprendizaje del idioma, en el que se implementa aplicaciones virtuales como: gmail, internet, wiki, facebook, email, youtube y blog las cuales ayudan a mejorar la enseñanza para alcanzar un mejor nivel de aprendizaje en los estudiantes, las plataformas no solo son herramientas de trabajo , estudio y archivo sino que también son fenómenos sociológicos que van incrementando entre los países y culturas. La Unidad Educativa “16 de mayo” constituye la Unidad de análisis de este caso pedagógico, el delimitador demográfico constituyen los estudiantes del primer año de bachillerato paralelo “A” y “B”, con un total de 80 estudiantes; las encuestas se aplicaron mediante la técnica de muestreo, 40 de un universo de 80 estudiantes. Otro delimitador demográfico constituyen a los docentes de Unidad Educativa “16 de mayo” con un total de 6 docentes; las encuestas se aplicaron mediante la técnica de muestreo, la metodología que se utilizo fue el método deductivo porque va de lo general que es la Unidad Educativa “16 de mayo” a lo particular los estudiantes del primer año de bachilleratoes_ES
dc.format.extent34 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPlataformas virtualeses_ES
dc.subjectInternetes_ES
dc.subjectGgooglees_ES
dc.subjectWikies_ES
dc.titleLas plataformas virtuales para la enseñanza en el idioma inglés en la Unidad Educativa “16 De Mayo” en el primer año de bachilleratoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess