Show simple item record

dc.contributor.advisorHernandez Jara, Peggy Verónica
dc.contributor.authorDahik Mora, Erika Raquel
dc.date.accessioned2019-10-23T19:27:21Z
dc.date.available2019-10-23T19:27:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7086
dc.descriptionThe present research work refers to autism in children and its influence on the learning of initial education Jardineritos of the city of Babahoyo, In the school education different children enter day by day who in turn have a different disability or a disorder that The teacher will investigate the strategic resources for the integral development of children, it is very important that in the family the processes of socialization and communication are carried out, learn to know their children to observe them in their childhood stage because sometimes they do not reach the skills needed to develop their skills, considering that there are internal and external factors that hinder the process in the child's adaptation, therefore the research project uses descriptive and field research types, analyze everything about autism and child learning, obtaining application data to eleven teachers and eighty-four Tro parents taking into account the personalities and different rhythms of learning found in the classroom, that is why the proposal arises to develop a teaching guide for teachers with recreational strategies, through exercises and activities that favor the cognitive area , social and motor. With the objective that four-year-old children achieve their skills through the development of skillses_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo se refiere al autismo en los niños y su influencia en el aprendizaje de la educación inicial Jardineritos de la ciudad de Babahoyo, En la educación escolar ingresan día a día diferentes niños que a su vez tienen una discapacidad diferente o un trastorno que la maestra investigará los recursos estratégicos para el desarrollo integral de los niños y niñas, es muy importante que en la familia se realicen los procesos de socialización y comunicación, aprender a conocer a sus hijos a obsérvalos en etapa de su infancia porque a veces no alcanzan las destrezas necesarias para desarrollar sus habilidades, considerando que existen factores internos y externos que obstaculizan el proceso en la adaptación del niño, por lo tanto el proyecto de investigación se utiliza los tipos de investigaciones descriptivo y de campo, analizar todo sobre el autismo y el aprendizaje del niño, obteniendo datos de la aplicación a los once docentes y ochenta y cuatro padres de familia teniendo en cuenta las personalidades y diferentes ritmos de aprendizajes que se encontramos en el aula, es por esto que surge la propuesta de la elaboración de una guía didáctica para docentes con estrategias lúdicas, mediante ejercicios y actividades que favorezcan el área cognitiva, social y motriz. Teniendo como objetivo que los niños de cuatro años logren alcanzar sus habilidades mediante el desarrollo de las destrezases_ES
dc.format.extent121 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectAutismoes_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectEducación iniciales_ES
dc.titleAutismo en los niños y su influencia en el aprendizaje de la Educación Inicial Jardinerito de la ciudad de Babahoyo, Provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess