Show simple item record

dc.contributor.advisorVergara Romero, Lupita Yolanda
dc.contributor.authorSánchez Roca, Vicente Gonzalo
dc.date.accessioned2019-10-14T14:44:22Z
dc.date.available2019-10-14T14:44:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6983
dc.descriptionThis research project includes an explanatory work of important books on how to apply respiratory therapy in various respiratory diseases, whose main objective is to determine the efficiency of the application of respiratory therapy in various respiratory diseases in fourth-year-old school children Luz y Vida, Urdaneta-Los Ríos, May-September 2019. In the period of data collection, it was applied the investigative method was a hypothetical-deductive, this will be detailed in the next chapters. The results of this investigation show us that in grade four of “Luz y Vida” school in the time between May to September, which it was the period where the investigation was conducted in total were 19 children of these suffered respiratory pathologies which sex female was the most. Respiratory therapy was applied such as: nebulization, percussions and pulmonary vibrations, pulmonary auscultation with the help of drugs such as corticosteroids, salbutamol and 0.9% saline. The most frequent respiratory pathologies were the complaint that was experienced in the majority of students quickly by bronchitis and asthma. At the end of this research work, it was observed that the children obtained an improvement in the symptoms that afflict them and also the pathologies could be treated, thus improving their lifestyle and strengthening the immune system.es_ES
dc.description.abstractEste proyecto investigativo comprende en una tarea definible de libros importantes de cómo aplicar la terapia respiratoria en diversas patologías respiratorias, el cual tiene como objetivo principal determinar la eficiencia que tiene la aplicación de la terapia respiratoria En diversas patologías respiratorias en niños de cuarto año de la escuela Luz y Vida, Urdaneta-Los Ríos, mayo-septiembre 2019. En el período de la recopilación de datos el método investigativo que se desarrolló fue el hipotético-deductivo en los próximos capítulos se lo detallará. En los resultados de esta investigación observamos que en el cuarto año de la escuela Luz y Vida en el período de mayo a septiembre en el cual fue el período donde se realizó la investigación en total fueron 19 niños que sufrían de patologías respiratorias de los cuales el sexo femenino fue el que tuvo mayor grado de afectación se le aplicó terapia respiratoria como: nebulizaciones, percusiones y vibraciones pulmonares, auscultación pulmonar con la ayuda de fármaco como corticoides, salbutamol y solución salina al 0.9%. Las patologías respiratorias más frecuente fueron la gripe que se presentaron en la mayoría de los alumnos seguida por la bronquitis y el asma. Al finalizar este trabajo investigativo se pudo observar que los niños obtuvieron una mejoría en el cuadro sintomatológico que los aquejan y además se pudo tratar las patologías mejorando así su estilo de vida y fortaleciendo el sistema inmunológico.es_ES
dc.format.extent124 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FCS, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTerapia respiratoriaes_ES
dc.subjectPatologías respiratoriases_ES
dc.subjectGripees_ES
dc.subjectBronquitises_ES
dc.subjectAsmaes_ES
dc.titleAplicación de la terapia respiratoria en diversas patologías respiratorias en niños del cuarto año de la Escuela Luz y Vida, Urdaneta- Los Ríos, mayo-septiembre 2019.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess