Show simple item record

dc.contributor.advisorEncalada, Georgina
dc.contributor.authorVera Castro, Haylis Verónica
dc.date.accessioned2019-10-10T03:17:21Z
dc.date.available2019-10-10T03:17:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6838
dc.descriptionThe case study was carried out at the JIMÉNEZ REYES GROUP COMPANY, beginning in 2007, a business that is bound by the internal revenue service, the objective is to describe the origin of the past due credit portfolio of the Company. Using as a deductive method of investigation, the case study could be developed by finding the problem mentioned. They are controlled by the Hydrocarbons Regulation and Control Agency, Ministry of Health, Ministry of Environment, the Internal Revenue Service the company has evolved, both administrative and economic management, making use of its powers to provide loans to regular consumers despite , the little experience in this credit field has earned them an overdue loan portfolio. That is why the relevant case study was carried out, analyzing and describing all the points that originate the problem in the company, which leads to the increase in its past-due loan portfolio, which it has not been able to recover over timees_ES
dc.description.abstractEl estudio de caso se efectuó en la EMPRESA GRUPO JIMÉNEZ REYES iniciaron a partir del 2007, negocio que está obligado por el servicio de rentas internas el objetivo es describir el origen de la cartera de crédito vencida de la Empresa. Utilizando como método deductivo de investigación, se pudo desarrollar el estudio de caso al encontrar la problemática en mención. Están controlados por la Agencia de Regulación y control Hidrocarburífero, Ministerio de Salud, Ministerio del Ambiente, el Servicio de Rentas Internas la empresa ha evolucionado, una gestión, tanto administrativa como económica, haciendo uso de sus facultades para brindar créditos a consumidores regulares no obstante, la poca experiencia en este campo crediticio los ha hecho merecedor de una cartera de créditos vencida. Es por ello que se realizó el estudio de caso pertinente, analizando y describiendo todos los puntos que originan la problemática en la empresa, lo que hace llegar al incremento de su cartera de crédito vencida, que no ha podido recuperar a lo largo del tiempoes_ES
dc.format.extent24 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo, UTB 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCartera de créditoes_ES
dc.subjectAgencia de Regulaciónes_ES
dc.subjectHidrocarburiferoes_ES
dc.subjectServicio de Renta Internases_ES
dc.subjectGestiónes_ES
dc.titleProceso de créditos y cobranzas de la gasolinera Grupo Jiménez Reyeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess