Show simple item record

dc.contributor.advisorBohórquez Barros, Tito
dc.contributor.authorYépez Macías, Jean Carlos
dc.date.accessioned2019-10-09T22:31:10Z
dc.date.available2019-10-09T22:31:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6816
dc.descriptionThe present work was carried out with the purpose of evaluating and determining the economy of small rice producers, a survey of small rice producers was conducted where, prior to a field analysis, we found that there are a number of shortcomings where the farmer does not count with technical training for rice production and at the same time the lack of direct marketing without intermediaries for a fair payment of their crops. We have carried out surveys of 20 small rice producers in order to know their concerns with respect and based on their responses we have prepared the analysis in tabulated form where we draw our conclusions about it. The analysis of this project aims to ensure that small rice producers join together to obtain benefits such as continuous training and the direct sale of their crops without intermediaries since together they would fulfill the quota allocated by the warehouse and through this union they would achieve the expected gains and improving your lifestylees_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo se llevó con la finalidad de evaluar y determinar la economía de los pequeños productores de arroz, se realizó una encuesta a los pequeños productores de arroz donde previo a un análisis de campo encontramos que hay una serie de falencias donde el agricultor no cuenta con capacitaciones técnicas para la producción de arroz y al mismo tiempo la falta de comercialización directa sin intermediarios para un pago justo de sus cosechas. Hemos realizado encuestas a 20 pequeños productores arroceros con la finalidad de conocer sus inquietudes con respecto y en base a sus respuestas hemos preparado el análisis en forma tabulada donde sacamos nuestras conclusiones al respecto. El análisis de este proyecto pretende lograr que los pequeños productores arroceros se agremien para así juntos obtener beneficios como capacitaciones continuas y la venta directa de sus cosechas sin intermediarios y a que unidos cumplirían el cupo asignado por las almaceneras y mediante esta agremiación lograrían las ganancias esperadas y mejorando su estilo de vida.es_ES
dc.format.extent47 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO; UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectSocioeconómicoes_ES
dc.subjectProducciónes_ES
dc.subjectComercializaciónes_ES
dc.subjectMercado internoes_ES
dc.titleEstudio socio económico de pequeños productores de arroz (Oryza sativa L.), y comercialización en el mercado interno de la provincia de Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess