Show simple item record

dc.contributor.advisorGonzalez Valarezo, Miguel Àngel
dc.contributor.authorPuya Muñoz, Kathiusca Mariuxi
dc.date.accessioned2019-10-07T22:31:55Z
dc.date.available2019-10-07T22:31:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6719
dc.descriptionViolent behaviors in students are due to many factors that condition their life and that generally happen in their homes, with this perception you can not leave aside what happens in educational institutions that also has their contribution in this problem, In this research work an important factor is addressed that little is taken into account in educational institutions such as the loss of the paternal-filial role, the same that once it is presented, it becomes difficult for the mother or those who are charge of their care to control, assuming students their control and command, which should be a reason for study as in the present work. For the realization of this study, the non-experimental transversal design was chosen, with a documentary and field modality, a descriptive, explanatory and exploratory type of research, aimed at students, teachers and parents of the ninth year of basic education, to who were applied data collection techniques such as interviews and surveys, obtaining results such as the loss of parental role in some households, which leads to a deterioration in the school behavior of students, becoming violent behaviors that unbalance the process of teaching learning and put the other students at risk, for which the following alternative proposal is proposed Systemic Family Therapy Program with the ninth year students of basic education of the Babahoyo Educational Unites_ES
dc.description.abstractLas conductas violentas en los estudiantes se deben a muchos factores que condicionan su vida y que por general suceden en sus hogares, con esta percepción no se puede dejar a un lado lo que ocurre en las instituciones educativas que también tiene su aporte en este problema, en el presente trabajo investigativo se aborda un factor importante que poco es tomado en cuenta en las instituciones educativas como es la pérdida del rol paterno – filial, el mismo que una vez que se presenta, se le hace difícil a la madre o a quienes están a cargo de su cuidado de controlar, asumiendo los estudiantes su control y mando, que debe ser motivo de estudio como en el presente trabajo. Para la realización del presente estudio se escogió el diseño no experimental transversal, con una modalidad documental y de campo, un tipos de investigación descriptiva, explicativa y explorativa, dirigido a los estudiantes, docentes y padres de familia del noveno año de educación básica, a quienes se les aplico técnicas de recolección de datos tales como entrevistas y encuestas, obteniéndose resultados como la pérdida del rol paterno – filial en algunos hogares lo que genera una desmejora el comportamiento escolar de los estudiantes, llegando a convertirse en conductas violentas que desequilibran el proceso de enseñanza aprendizaje y ponen en riesgo a los demás estudiantes, para lo cual se propone la siguiente propuesta alternativa Programa de Terapia Familiar Sistémica con los estudiantes de noveno año de educación básica de la Unidad Educativa Babahoyoes_ES
dc.format.extent128 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPérdidaes_ES
dc.subjectRol paterno – filiales_ES
dc.subjectIncidenciaes_ES
dc.subjectConductas violentas de estudianteses_ES
dc.titlePérdida del rol paterno – filial y su incidencia en las conductas violentas de estudiantes de noveno año de educación básica de la Unidad Educativa Babahoyo en el año 2019es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess