Show simple item record

dc.contributor.advisorCampelo Vásquez, Mercedes María
dc.contributor.authorUsca López, Lisset del Rosario
dc.date.accessioned2019-10-07T19:12:27Z
dc.date.available2019-10-07T19:12:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6711
dc.descriptionThe environment and the academic context is closely linked. This reason is worse than the present work focuses on establishing how the family environment influences the Adamic performance of a child and proposing a therapeutic program that improves their quality of life. For which a psychological evolution is made to the student with the lowest academic performance and also has a family conflict history. To achieve this objective, they used all possible means to carry out the evolution, among the re-collection tools, observation, clinical interviews and psychometric tests were used, which led us to diagnose a behavioral disorder that proved to be the cause of low academic performance, and from this diagnosis a therapeutic scheme was designed to improve the life of the evaluated. Keywords: academic performance, school failure, family environment, therapeutic programes_ES
dc.description.abstractEl entorno y el contexto académico está estrechamente ligados es peor esta razón que el presente trabajo se centra en establecer de qué manera influye el entorno familiar en rendimiento adámico de un niño y proponer un programa terapéutico que permita mejorar su calidad de vida. Para lo cual se realiza una evolución psicológica al estudiante con el rendimiento académico más bajo y que además tenga antecediste de conflicto familiar. Pala lograr este objetivo utilizaron todos los medios posibles para realizar la evolución, entre la herramientas de re recolección se usaron la observación, la entrevista clínica y pruebas psicométricas, las mismas que nos llevaron a diagnóstico de un trastorno del comportamiento que resultó ser el causante del bajo rendimiento académico, y a partir de este diagnóstico se diseñó esquema terapéutico para mejorar localidad de vida del evaluadoes_ES
dc.format.extent30 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectRendimiento académicoes_ES
dc.subjectFracaso escolares_ES
dc.subjectEntorno familiares_ES
dc.subjectPrograma terapéuticoes_ES
dc.titleEntorno familiar y su influencia en el rendimiento académico de un niñoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess