Show simple item record

dc.contributor.advisorBravo Faytong, Felix Agustin
dc.contributor.authorReyes Ortega, Ruben Dario
dc.date.accessioned2019-10-04T05:18:16Z
dc.date.available2019-10-04T05:18:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6655
dc.descriptionThe present research work covers a problem very common but treated as object of study and analyzed to find a reason for dissocial behaviors in adolescents, which mostly have a great impact on adult life, involving them in organizations criminals, in this particular case, influenced the behavioral state of a 12-year-old student, with consequences that characterize this type of situation, this issue involves considerable attention by psychologists. We describe a clinical case diagnosed with dissociative disorder, a study that was carried out on a student of the Clemente Baquerizo Educational Unit, which had effects on the emotional, behavioral and student areas. It was recognized which the most influential factors in the maintenance of symptoms during the application of various psychological techniques in interviews and later in interventions, with the application of a scheme of cognitive behavioral therapyes_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo abarca un problema muy común pero poco tratado como objeto de estudio y analizado para encontrar un porqué de las conductas disociales en adolescentes, las cuales en su mayoría tienen una gran repercusión en la vida adulta, involucrándolos en organizaciones delictivas, en este caso en particular, influyó en el estado conductual de un estudiante de 12 años, con consecuencias que caracterizan a este tipo de situación, este tema involucra una considerable atención por parte de los psicólogos. Se describe un caso clínico diagnosticado con trastorno disocial, estudio que se realizó a un estudiante de la Unidad Educativa Clemente Baquerizo, que tuvo efectos en las áreas emocional, conductual y del estudiante. Por tales circunstancias se reconoció cuales los factores más influyentes en el mantenimiento de los síntomas durante la aplicación de las diversas técnicas psicológicas en las entrevistas y posteriormente en las intervenciones, con la aplicación de un esquema de terapia cognitiva conductuales_ES
dc.format.extent35 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPersonalidad disociales_ES
dc.subjectTerapia cognitivaes_ES
dc.subjectAdolescentees_ES
dc.titleRasgos de personalidad disocial y la terapia cognitivo conductual en adolescente fugitivoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess