Show simple item record

dc.contributor.advisorLuna Alvarez, Heriberto Enrique
dc.contributor.authorCerna Vinueza, Natalia Viviana
dc.date.accessioned2019-09-28T21:17:47Z
dc.date.available2019-09-28T21:17:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6519
dc.descriptionThis investigation presents the case of a 17-year-old patient with male epilepsy with difficulties in some basic subjects. A theoretical review was made about inclusive education as a process in which all the members of the community for each of them participate in their contribution to a better confrontation of the educational process. The teacher's attitude was highlighted as a relevant factor regarding the inclusion of students with special educational needs. Collection techniques were used such as the clinical interview, test application, among others, with which the patient's symptoms were analyzed, and the possible diagnosis was determined: Learning Disorders F81. (CIE-10). Psychoeducation was applied to the patient, with social skills training techniques, in addition to performing restorative circles, which contributed to the student's academic condition.es_ES
dc.description.abstractEn esta investigación se presenta el caso de un paciente de 17 años con epilepsia de sexo masculino con dificultades en algunas asignaturas básicas. Se hizo una revisión teórica acerca de la educación inclusiva como proceso en el que participan todos los miembros de la comunidad para que cada uno de ellos de su aporte para un mejor afrontamiento del proceso educativo. Se resaltó la actitud del docente como factor relevante frente a la inclusión de estudiantes con necesidades educativas especiales. Se utilizaron técnicas de recolección como la entrevista clínica, aplicación de test, entre otras, con las cuales se analizó la sintomatología del paciente, y se determinó el posible diagnóstico: Trastornos del Aprendizaje F81. (CIE-10). Se aplicó la psicoeducación al paciente, con técnicas de entrenamiento de habilidades sociales, además de realizar círculos restaurativos, los cuales contribuyeron en la condición académica del estudiantees_ES
dc.format.extent35 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectInclusiónes_ES
dc.subjectActitud docentees_ES
dc.subjectNecesidades educativas especialeses_ES
dc.subjectProblemas de aprendizajees_ES
dc.titleActitudes del docente ante la inclusión de un estudiante con necesidades educativas especialeses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess