Show simple item record

dc.contributor.advisorCarrera Erazo, Sandra
dc.contributor.authorCoello Ordoñez, Perfecta Maritza
dc.date.accessioned2019-07-18T23:56:17Z
dc.date.available2019-07-18T23:56:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6383
dc.descriptionThrough the present research study whose subject is based on methodological techniques of teaching and its incidence in the learning of blouse making in the students of the Artisan Training Center "Balao", Balao canton, province of Guayas, is framed in the line of Didactic research of the Technical University of Babahoyo, in the career of Education, this work contributes with new contributions to improve the quality of the educational environment in the manufacturing career, being important that teachers contribute with new techniques and learning methods strengthening performance academic of the educational institution. The methodological processes that include craft careers are those that lead to a better academic performance in students, and why not say it to a favorable and progressive training with innovative educational content that can develop better skills and abilities in the educational and work environment. For this reason, it is proposed in this research to determine the incidence of methodological techniques in the learning of blouse making in the students of the "Balao" Artisan Training Center in the Balao Canton, province of Guayas. For what we propose, we apply training workshops in methodological techniques in the making of blouses, with sufficient didactic resource directed to teachers of the artisan-training unit Balao Artesanal Training Center of the Balao Canton, province of Guayas.es_ES
dc.description.abstractMediante el presente estudio de investigación cuyo tema está basado en técnicas metodológicas de enseñanza y su incidencia en el aprendizaje de confección de blusas en los estudiantes del Centro de Formación Artesanal “Balao”, cantón Balao, provincia del Guayas, está enmarcado en la línea de investigación Didáctica de la Universidad Técnica de Babahoyo, en la carrera de Educación, este trabajo contribuye con nuevos aportes para mejorar la calidad del entorno educativo en la carrera de confección, siendo importante que los docentes contribuyan con nuevas técnicas y métodos de aprendizaje fortaleciendo el rendimiento académico de la institución educativa. Los procesos metodológicos que incluyen las carreras artesanales son los que direccionan a un mejor rendimiento académico en los estudiantes, y porque no decirlo a una favorable y progresiva formación con contenidos educativos innovadores que puedan desarrollar mejores destrezas y habilidades en el ámbito educativo y laboral. Por tal razón se propone en esta investigación lograr Determinar la incidencia de las técnicas metodológicas, en el aprendizaje de confección de blusas en los estudiantes del Centro de formación Artesanal “Balao” del cantón Balao, provincia del Guayas. Por lo que proponemos, aplicar talleres de capacitación en técnicas metodológicas en confección de blusas, con suficiente recurso didáctico dirigido a docentes de la unidad de formación artesanal Centro de formación Artesanal “Balao” del cantón Balao, provincia del Guayas.es_ES
dc.format.extent142 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectTécnicas metodológicas de enseñanzaes_ES
dc.subjectAprendizaje de confección de blusases_ES
dc.titleTécnicas metodológicas de enseñanza y su incidencia en el aprendizaje de confección de blusas en los estudiantes del Centro de Formación Artesanal Balao cantón Balao, Provincia del Guayases_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess