Show simple item record

dc.contributor.advisorPlaza Albán, Héctor
dc.contributor.authorMacias Cisneros, Naila Betzabeth
dc.date.accessioned2019-06-10T22:42:10Z
dc.date.available2019-06-10T22:42:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6053
dc.descriptionThe present investigation has a psychosocial approach, why it has been developed with the purpose of attending to all the social and psychological problems that present the students of the School of Basic Education "Espíritu Santo" and that are generating inadequate behaviors inside and outside the classroom. The purpose is to diminish the manifestations of oppositional defiant disorder that can generate violence and increase the coexistence between children in the short term and within the community in the long term, so it was started from the improvement of the skills of the compression of conflicts, communication, its social environment and in itself know how to solve their own problems. Additionally, it will help in the modification and improvement of attitudes and values of self-esteem, tolerance, tolerance, diversity, respect, responsibility, cooperation and participation. These skills, attitudes and peaceful values highlight the fundamental role of the relationships that the child establishes with friends, family members, peers; thus allowing a better coexistence and better personal and social development. The lack of cooperation, which is very important for personal, family and community development, demonstrates the need to investigate the social environment surrounding the adolescent, shows the need for this research; The key to this is to try to resolve any type of conflict that the child finds in his environment, being aware that conflicts will always be present, however.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación tiene un enfoque psicosocial, por qué se ha desarrollado con el fin de atender a todos los problemas sociales y psicológicos que presentan en la actualidad los estudiantes de la Escuela De Educación Básica “Espíritu Santo” y que están generando comportamientos inadecuados dentro y fuera del aula de clases. El propósito es disminuir las manifestaciones del trastorno oposicionista desafiante que pueden generar violencia y aumentar la convivencia entre los niños a corto plazo y dentro de la comunidad a largo plazo, por lo que se partió desde el mejoramiento de las habilidades de la compresión de conflictos, la comunicación, su entorno social y en si saber resolver sus propios problemas. Adicionalmente, se ayudará en la modificación y mejoramiento de las actitudes y valores de autoestima, confianza tolerancia, diversidad, respeto, responsabilidad, cooperación y participación. Dichas habilidades, actitudes y valores pacíficos destacan el rol fundamental de las relaciones que establece el niño con amigos, familiares, compañeros; permitiendo así efectuar una mejor convivencia y un mejor desarrollo personal y social. La falta de cooperación, algo muy importante para el desarrollo personal, familiar y comunitario demuestra la necesidad de la indagación del entorno social que rodea al adolecente, muestra la necesidad de esta investigación; la clave de esto es tratar de resolver cualquier tipo de conflicto que encuentre el niño en su entorno, estar conscientes que los conflictos siempre estarán presentes, sin embargo.es_ES
dc.format.extent131 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectViolenciaes_ES
dc.subjectActitudeses_ES
dc.subjectAutoestimaes_ES
dc.subjectValoreses_ES
dc.titleEntorne social y la manifestación del trastorno oposicionista desafiante en los niños de la Escuela de Educación Básica Espíritu Santoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess