Show simple item record

dc.contributor.advisorPlaza Albán, Héctor
dc.contributor.authorCabrera Vera, Iriana Madelleine
dc.date.accessioned2019-06-10T19:43:52Z
dc.date.available2019-06-10T19:43:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/6038
dc.descriptionThe technological developments in recent years have transformed the world in a hurry, among the most significant are emphasized especially in fields such as: information technology and the media; but without doubt, the phenomenon that has most affected this accelerated change personifies in the way in which people are related, which is known by the name of social media. Social media from one moment to another has become a fundamental part of the world, quickly, and with it the social structure has been transformed in a radical way; virtual communities and the way in which society in general communicates has changed completely, so virtuality has taken a very important role in this new way of relating among people. The present investigation was carried out in the Patricia Pilar parish of the Buena Fe canton, with students of the first year of high school, with the purpose of analyzing the influence of social media in the areas: social, personal, family and academic of adolescents, especially in the appearance of self-destructive behaviors that limit the integral development of students A questionnaire of questions was designed for students, teachers and parents, the participants were 128 in total. The analysis shows that, at a general level, the majority of adolescents are affected positively and negatively by social networks in different areas; although they spend up to three hours and check at least five timeses_ES
dc.description.abstractLos desarrollos tecnológicos en los últimos años han transformado el mundo de manera apresurada, entre los más significativos se enfatizan sobre todo en campos tales como: la informática y los medios de comunicación; pero sin duda, el fenómeno que más ha incidido este cambio acelerado personifica en la manera en la cual se relacionan las personas, a las que se conoce con el nombre de los medios sociales. Los medios sociales de un instante a otro han pasado a constituirse como una parte fundamental del mundo, de manera rápida, y con ello la estructura social se ha transformado de manera radical; las comunidades virtuales y la manera en la cual se comunica la sociedad en general ha cambiado por completo, por lo que la virtualidad ha tomado un papel muy importante dentro de esta nueva forma de relacionarse entre las personas. La presente investigación fue ejecutada en la parroquia Patricia Pilar del cantón Buena Fe, con alumnos del primer año de bachillerato, teniendo como finalidad analizar la influencia de los medios sociales en las áreas: social, personal, familiar y académica de los adolescentes, especialmente en la aparición de conductas autodestructivas que limitan el desarrollo integral de los alumnos Se diseñó un cuestionario de preguntas para estudiantes, docentes y padres de familia, los participantes fueron 128 en total. El análisis demuestra que, a nivel general, la mayoría de los adolescentes se ven afectados positiva y negativamente por las redes sociales en las diferentes áreas; aunque dedican hasta tres horas y revisan por lo menos cinco veceses_ES
dc.format.extent142 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectConductases_ES
dc.subjectRendimientoes_ES
dc.subjectAutoestimaes_ES
dc.subjectProblemaes_ES
dc.titleMedios sociales y la aparición de conductas autodestructivas en los estudiantes de la Unidad Educativa Fluminensees_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess