Show simple item record

dc.contributor.advisorSánchez Cabezas, Patricia Del Pilar
dc.contributor.authorMacías Lemus, Vanessa Alexandra
dc.date.accessioned2018-10-12T20:55:20Z
dc.date.available2018-10-12T20:55:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4434
dc.descriptionThe present investigation has like objective describe the different classes of emotional competitions and arrive at a suitable theoretical position that must be applied to fortify the emotional competitions and integral development in the students of the 9º Year of Superior Basic Education of the Educational Unit "Replica Eugenio Mirror "of Babahoyo canton, province of Los Rios. In order to achieve a comprehensive education that includes knowledge that includes skills, abilities and skills for an improvement in their behavior and attitudes in achieving full and active human beings. Emotional competencies are a very important aspect that has active, effective and responsible citizenship. Its acquisition and dominance favors a better adaptation to the social context and a better confrontation to the challenges posed by life. Among the aspects that are favored by emotional competences are learning processes, interpersonal relationships, problem solving and the achievement of a job, etc. A survey and questionnaire was made to the total universe of the population, tabulation and interpretation of data provided the recommendations and conclusions, the result obtained gave way to the proposal to solve the problem, which is a didactic guide for the educational psychologist to guide to teachers and students, which allow the best development of emotional education in students.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación tiene como objetivo describir las diferentes clases de competencias emocionales y llegar a una postura teórica adecuada que se deba aplicar para fortalecer las competencias emocionales y desarrollo integral en los estudiantes del 9° Año de Educación Básica Superior de la Unidad Educativa “Replica Eugenio Espejo” del canton Babahoyo, provincia de Los Ríos. Con el propósito de alcanzar una formación integral que englobe conocimientos que incluyan competencias, habilidades y destrezas para una mejora en su comportamiento y actitudes en si lograr seres humanos plenos y activos. Las competencias emocionales son un aspecto muy importante que posee la ciudadanía activa, efectiva y responsable. Su adquisición y dominio favorece una mejor adaptación al contexto social y un mejor afrontamiento a los retos que plantea la vida. Entre los aspectos que se ven favorecidos por las competencias emocionales están los procesos de aprendizaje, las relaciones interpersonales, la solución de problemas y el logro de un puesto de trabajo, etc. Se realizó encuesta y cuestionario al universo total de la población, tabulación e interpretación de datos proporciono las recomendaciones y conclusiones, el resultado obtenido dio paso a la propuesta para solucionar el problema, la misma que es una guía didáctica para el psicólogo educativo para que oriente a los docentes y estudiantes, la que permitan el mejor desarrollo de la educación emocional en los estudiantes.es_ES
dc.format.extent167 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB,2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectCompetencias emocionaleses_ES
dc.subjectDesorrollo integrales_ES
dc.titleCompetencias emocionales y el desorrollo integral en los estudiantes de 9° año de educación básica superior de la unidad educativa replica Eugenio Espejo en el cantón Babahoyo provincia de los Ríos.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess