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dc.contributor.advisorAlbán Meneses, Consuelo de Jesús
dc.contributor.authorOtero Suárez, Angie Yanely
dc.date.accessioned2018-10-12T20:25:00Z
dc.date.available2018-10-12T20:25:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4427
dc.descriptionThe present Clinical Case carried out with the intention of applying the Process of Attention of Nursing in pediatric patient with Diagnosis of Traumatism BrainSkull, whose purpose is to avoid the possible factors of risks and to offer a better condition in the health of the patient, by means of the interventions and / or taken care of infirmary that they were determining on having applied 5 stages of the process of attention of nursing: 1.-Valuation: to observe and to compile objective and subjective information to formulate the possible diagnoses of nursing. 2.-Diagnosis: To formulate the diagnoses of nursing of agreement to the problems of health that are demonstrated in the Patient by Traumatism BrainSkull. 3.-Planning: To elaborate a plan of taken care standardized and individualized to the patient with Traumatism BrainSkull, to help to his improvement. 4.-Execution: the Plan was carried out of taken care to answer to the needs of the patient with Traumatism BrainSkull applying the interventions of nursing and the prevention of complications. 5.-Evaluation: To check the results in comparison of the proposed aims and to check the efficiency of the Plan of Taken care of nursing. It is necessary to stress that the personnel of nursing must be prepared for the different situations of health; from the prevention and rehabilitation up to drinking taken care for patients in critical state that they neither present any improvement they do not even answer to the treatmentses_ES
dc.description.abstractEl presente Caso Clínico Se realizó con el propósito de aplicar el Proceso de Atención de Enfermería en paciente pediátrico con Diagnostico de Traumatismo Craneoencefálico, cuya finalidad es evitar los posibles factores de riesgos y brindar una mejor condición en la salud de la paciente, mediante la intervenciones y/o cuidados de enfermería que se determinaran al aplicar las 5 etapas del proceso de atención de enfermería: 1.- Valoración: observar y recopilar datos objetivos y subjetivos para formular los posibles diagnósticos de enfermería. 2.- Diagnóstico: Formular los diagnósticos de enfermería de acuerdo a los problemas de salud que se evidencian en la Paciente con Traumatismo Craneoencefálico. 3.- Planificación: Elaborar un plan de cuidados estandarizados e individualizados a la paciente con Traumatismo Craneoencefálico, para ayudar a su mejoramiento. 4.- Ejecución: Se llevara a cabo el Plan de cuidados para responder a las necesidades del paciente con Traumatismo Craneoencefálico aplicando las intervenciones de Enfermería y la prevención de complicaciones. 5.- Evaluación: Verificar los resultados en comparación de los objetivos propuestos y verificar la eficacia del Plan de Cuidados de Enfermería. Cabe recalcar que el personal de enfermería debe estar preparado para las diferentes situaciones de salud; desde la prevención y rehabilitación hasta brindar los cuidados para pacientes en estado crítico que no presentan ninguna mejoría ni responden a los tratamientos.es_ES
dc.format.extentPag, 32es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYO, UTB 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectProceso de Atención de Enfermeríaes_ES
dc.subjectTraumatismo Craneoencefálicoes_ES
dc.titleProceso de atención de enfermería en paciente pediátrico con diagnóstico de traumatismo craneoencefálicoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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