Show simple item record

dc.contributor.advisorParreño Sánchez, Johana
dc.contributor.authorSánchez Zambrano, Mery del Pilar
dc.date.accessioned2018-08-08T22:14:56Z
dc.date.available2018-08-08T22:14:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4275
dc.descriptionThe final report of this research project contains very important aspects to strengthen the cognitive development of the Students of the School of Basic Education Twenty-four of May, through the handcrafts elaborated in foamix, which is one of the strategic forms for the development of the fine motor skills, taking it as the best results of the autonomous work of the student and her teacher. This investigative work called, Crafts in foamix and its incidence in the development of fine motor skills to students of the School of Basic Education Veinticuatro de Mayo, canton Milagro, province of Guayas, that after detecting the problem that was presented in the students, we formulated clear objectives, both general and specific, precise, measurable and achievable by implementing a teaching-learning system to keep pace with the demands of science and technology, which we now have to be prepared for. In this final report based on a research process, it has been based on a theoretical and referential framework, in which we have learned the most important concepts taken as a basis for the development of fine motor skills, with a statistical analysis that helped us to learn about the great problems of motor skills of children, and then give them possible solutions, through a proposal called "Didactic guide of crafts in foamix to motivate the development of fine motor skills in students; based on bibliographic means that will allow reaching the expected results.es_ES
dc.description.abstractEl informe final de este proyecto de investigación, contiene aspectos muy importantes para fortalecer el desarrollo cognitivo de los Estudiantes de la Escuela de Educación Básica Veinticuatro de Mayo, mediante las manualidades elaborados en foamix, que es una de las formas estratégicas para el desarrollo de la motricidad fina, tomándole como los mejores resultados del trabajo autónomo de la estudiante y su maestro. Este trabajo investigativo denominado, Manualidades en foamix y su incidencia en el desarrollo de la motricidad fina a estudiantes de la Escuela de Educación Básica Veinticuatro de Mayo, cantón Milagro, provincia Guayas, que luego de detectarse el problema que se presentaba en las estudiantes, formulamos los objetivos claros tanto generales como específicos, precisos, medibles y alcanzables implementando un sistema de enseñanza aprendizaje para avanzar al ritmo de las exigencias de la ciencia y la tecnología, que en la actualidad tenemos que estar preparados. En este informe final que en base a un proceso de investigación, se ha fundamentado en un Marco teórico y referencial, en el mismo que se ha conocido los conceptos más importantes tomados como base para el desarrollo de la motricidad fina, con un análisis estadístico que nos ayudó a conocer los grandes problemas de motricidad de los niños y niñas, para luego darles las posibles soluciones, mediante una propuesta denominada “Guía didáctica de manualidades en foamix para motivar el desarrollo de la motricidad fina en las estudiantes; en base de medios bibliográficos que permitirá llegar a los resultados esperados.es_ES
dc.format.extent135 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo : UTB, 2017es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectManualidades en foamixes_ES
dc.subjectMotricidad finaes_ES
dc.titleManualidades en foamix y su incidencia en el desarrollo de la motricidad fina a estudiantes de la escuela de educación básica veinticuatro de Mayo, cantón Milagro, provincia Guayases_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess