Show simple item record

dc.contributor.advisorMancheno Paredes, Lenin Patricio
dc.contributor.authorMena Martínez, Areliz Vanessa
dc.date.accessioned2018-08-07T21:28:56Z
dc.date.available2018-08-07T21:28:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/4262
dc.descriptionIn the present report of the research project that has as its title didactic material and its incidence on learning in the application of 3D nails, in the students of the artisanal center "Nueva Era" of the Babahoyo canton, it was investigated that it is the didactic material and how to elaborate it , in order to benefit the students' learning, in its elaboration, it was based on the representation of the 3D nail application, the impact of this positive process was considered, since I try to renew the education in the artisanal center, so that give a meaningful, valid and lasting learning, in addition to the students, at the time being craftsmen who can put their knowledge into practice in terms of the implementation of 3D nails, through the objective was determined as the teaching material affects learning of application of 3D nails in the students of the "New Era" artisan center of the Babahoyo canton. It should also be noted that in this educational institution the development of this research was seen in a pleasant way, since many of the teachers do not have a deep knowledge of this topic, in addition to the fact that in some cases they do not even use didactic materials. that prevents the student from learning through observation, and practice. For the authorities of the institution, this research is very good, because teachers can also be trained through this.es_ES
dc.description.abstractEn el presente informe del proyecto investigativo que tiene como título Material didáctico y su incidencia en el aprendizaje en la aplicación de uñas 3D, en los estudiantes del centro artesanal “Nueva Era” del cantón Babahoyo, se investigó que es el material didáctico y como elaborarlo, para beneficiar el aprendizaje de los estudiantes, en su elaboración, se basó en la representación de la aplicación e uñas en 3D, se consideró el impacto que posee este proceso positivo, pues trato de renovar la educación en el centro artesanal, para que se dé un aprendizaje significativo, valedero y duradero, además de que los estudiantes, en su momento sean artesanos que puedan poner en práctica sus conocimientos en cuanto a la implementación de uñas en 3D, mediante el objetivo se determino como el material didáctico incide en el aprendizaje de aplicación de uñas 3D en los estudiantes del centro artesanal “Nueva Era” del cantón Babahoyo. Además hay que señalar que en esta institución educativa el desarrollo de esta investigación fue visto de manera agradable, pues muchos de los docentes de la misma no poseen un conocimiento profundo en este tema, además de que en algunos casos ni siquiera utilizan materiales didácticos, lo que impide que el estudiante aprenda por medio de la observación, y la práctica. Para las autoridades de la institución esta investigación es muy buena, pues mediante este también pueden ser capacitados los docentes.es_ES
dc.format.extent138 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo : UTB, 2018es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectMaterial didácticoes_ES
dc.subjectAprendizaje en la aplicación de uñases_ES
dc.titleMaterial didáctico y su incidencia en el aprendizaje en la aplicación de uñas 3d en los Estudiantes del Centro Artesanal “Nueva Era” del Cantón Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess