dc.contributor.advisor | Uhsca Cuzco, Nancy Elizabeth | |
dc.contributor.author | Ramos Morales, Jaime Joel | |
dc.date.accessioned | 2018-04-12T16:49:43Z | |
dc.date.available | 2018-04-12T16:49:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3668 | |
dc.description | The entities of the Public Sector have the purpose of providing a service of a character
social and free, its main purpose is the benefit for all its inhabitants as
establishes the Magna Carta, seek the development of a sovereign, free and democratic country, being
these public services of free access for all their community, having these groups rights
to assess the efficiency and effectiveness with which their economic resources are managed and
humans.
The Public Administration according to article 227 of the Constitution of the Republic of
Ecuador of October 2008 is governed by the principles of effectiveness, efficiency, quality, hierarchy,
deconcentration, decentralization, coordination, participation, planning, transparency and
evaluation.
In Ecuador, Education is a fundamental right constituted that provides
free education to all social statements, on February 1, 2014 according to agreement 0015-14
The provincial and Hispanic bilingual education directorates are definitively closed and
the Administrative Units - District Departments of Education that will be
divided into Zonal Coordinations in order to provide a quality service and warmth
to the educational community according to the canton where they are located, the same as
they cover different circuits. | es_ES |
dc.description.abstract | Las entidades del Sector Público tienen la finalidad de brindar un servicio de carácter
social y gratuito, su principal propósito es el beneficio para todos sus habitantes según lo
establece la Carta Magna, buscan el desarrollo de un país soberano, libre y democrático, siendo
estos servicios públicos de libre acceso para toda su comunidad, teniendo derechos estos grupos
sociales a calificar la eficiencia y eficacia con que se manejan sus recursos económicos y
humanos.
La Administración Publica según el artículo 227 de la Constitución de la República del
Ecuador de octubre del 2008 se rige por los principios eficacia, eficiencia, calidad, jerarquía,
desconcentración, descentralización, coordinación, participación, planificación, transparencia y
evaluación.
En Ecuador la Educación es un derecho primordial constituido que brinda de forma
gratuita educación a todos los extractos sociales, el 1 de febrero del 2014 según acuerdo 0015-14
se cierran de manera definitiva las direcciones provinciales de educación hispanas y bilingües y
se crean las Unidades Administrativas - Direcciones Distritales de Educación que estarán
divididas en Coordinaciones Zonales con la finalidad de brindar un servicio de calidad y calidez
a la comunidad educativa según el cantón donde estas se encuentren ubicadas, las mismas que
cubren diferentes circuitos. | es_ES |
dc.format.extent | 18p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO | es_ES |
dc.subject | Pagos | es_ES |
dc.subject | Seguimiento | es_ES |
dc.subject | Bolívar | es_ES |
dc.subject | Educación | es_ES |
dc.title | Seguimiento Al Proceso De Pagos A Proveedores De La Dirección Distrital 09d11 Alfredo Baquerizo Moreno - Simón Bolívar - Educación | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |