dc.contributor.advisor | Acosta Roby, Martha Guadalupe | |
dc.contributor.author | Jaramillo Alvarez, Jhon Jairo | |
dc.date.accessioned | 2018-04-11T16:23:53Z | |
dc.date.available | 2018-04-11T16:23:53Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3626 | |
dc.description | The present case study is undoubtedly a subject that allows analyzing and evidencing the
process of financial management of the past due portfolio for the rendering of services in the
National Telecommunications Corporation CNT EP of Babahoyo, this public company
it has strengthened in the national market and consolidated as a strategic partner of Ecuador.
This research work is done to learn more about the
development of the collection process of the past due portfolio based on information obtained
about the recovery of public resources, to determine the degree of compliance
in relation to the goals of the company.
The research methods used are deductive and descriptive. Due to the
performing calculations to obtain the collection amounts of the overdue portfolio
extrajudicial.
The verbal interview to those responsible for the collections area to certain customers
in order to obtain answers and relative information in relation to the proposed topic or problem.
It is necessary to mention the limitations within the analysis of the research where
Emphasis is placed on the process of recovering the overdue portfolio in judicial instances,
because this study goes from the moment the service is suspended
telecommunications until exhaustion of the out-of-court past due portfolio. The process
Coactivo covers the legal scope for the recovery of public resources.
A significant aspect is the research line being information management
accounting by means of which this study has been carried out in relation to the objectives of the Plan
of Good living. | es_ES |
dc.description.abstract | El presente estudio de caso es sin duda un tema que permite analizar y evidenciar el
proceso de gestión financiera de la cartera vencida por prestación de servicios en la
Corporación Nacional de Telecomunicaciones CNT EP de Babahoyo, esta empresa pública
se ha fortalecido en el mercado nacional y consolidado como socia estratégica del Ecuador.
Este trabajo de investigación se lo realiza para conocer con mayor profundidad el
desarrollo del proceso de recaudación de la cartera vencida en base a información obtenida
acerca de la recuperación de los recursos públicos, para determinar el grado de cumplimiento
en relación a las metas de la empresa.
Los métodos de investigación empleados son el deductivo y descriptivo. Debido a la
realización de cálculos para obtener los montos de recaudación de la cartera vencida
extrajudicial.
La entrevista verbal a los responsables del área de cobranzas a determinados clientes
a fin de obtener respuestas e información relativa en relación al tema o problema propuesto.
Es necesario mencionar las limitaciones dentro del análisis de la investigación donde
se hace énfasis al proceso de recuperación de la cartera vencida en instancias judiciales,
debido a que este estudio va desde el momento que se suspende el servicio de
telecomunicaciones hasta el agotamiento de la cartera vencida extrajudicial. El proceso
coactivo abarca el ámbito legal para la recuperación de los recursos públicos.
Un aspecto significativo es la línea de investigación siendo la gestión de información
contable por medio del cual se ha realizado este estudio en relación a los objetivos del Plan
del Buen vivir. | es_ES |
dc.format.extent | 27p. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | BABAHOYO | es_ES |
dc.subject | Proceso | es_ES |
dc.subject | Prestación | es_ES |
dc.subject | Babahoyo | es_ES |
dc.subject | Servicios | es_ES |
dc.title | Proceso de gestión financiera de la cartera vencida por prestación de servicios en CNT EP - Babahoyo | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |