Show simple item record

dc.contributor.advisorAcosta Robi, Martha
dc.contributor.authorColombatti Bueno, Erick Eduardo
dc.date.accessioned2018-04-11T14:10:11Z
dc.date.available2018-04-11T14:10:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/3614
dc.descriptionFinancial planning is performance that allows you to measure the degree to which managers perform their duties and execute their work properly, it is one of the tools most used by most organizations because they are generated through this procedures, methods and information with which managers can take the best decisions in order to achieve the achievement of financial objectives and goals that are expected get to the future. The company is in a highly competitive market, as there is a large number of companies dedicated to this end, without considering that in this market also The importers and representatives of the different brands are directly involved in what even more difficult the sale of products. In this type of business, different types of business are used strategies in order to please customers especially in quality, variety and service. The importance of carrying out this topic lies in knowing if there is planning in the company, that is to say a system through which it manages to elaborate and execute a financial plan technically raised. The main objective of this research is to determine the incidence of planning in the management carried out by the company for the maximization of profits, the minimization of financial risks and the correct administration of their resources, identifying the strengths, opportunities, weaknesses and threats that the company, in addition to the effect caused by the lack of financial planning. To theoretically support the research carried out, the quality of the study was reinforced having definitions and concepts of financial planning methods; for the purpose of Check whether in the hardware store COLBAPI S.A. comply with the respective processes of said planning: as well as evaluating the organization in its sales forecasts, various data operations in their economic and financial activities that provide specific information and timely of the projected situation for future periods, the method was very useful descriptive that allowed to carry out each of the procedures and thus meet the planted objectives.es_ES
dc.description.abstractLa planificación financiera es el desempeño que permite medir el grado en que los gerentes realizan sus funciones y ejecutan debidamente su trabajo, es una de las herramientas más utilizadas por la mayoría de las organizaciones ya que a través de esta se generan procedimientos, métodos e información con la que los directivos pueden tomar las mejores decisiones para así lograr la consecución de los objetivos financieros y metas que se esperan obtener a futuro. La empresa se encuentra en un mercado altamente competitivo, ya que existe una gran cantidad de empresas dedicadas a este fin, sin considerar que en este mercado también intervienen directamente los importadores y representantes de las distintas marcas lo que hace aún más difícil la venta de productos. En este tipo de negocios se recurre a diferentes tipos de estrategias con la finalidad de complacer a los clientes especialmente en calidad, variedad y servicio. La importancia de realizar este tema, radica en conocer si existe planificación en la empresa, es decir un sistema mediante el cual logre elaborar y ejecutar un plan financiero técnicamente planteado. El principal objetivo de esta investigación es determinar la incidencia de la planificación financiera en la gestión realizada por la empresa para la maximización de utilidades, la minimización de riesgos financieros y la correcta administración de sus recursos, identificando las fortalezas, oportunidades, debilidades y amenazas que actualmente posee la empresa, además del efecto que provoca la falta de planificación financiera. Para respaldar teóricamente la investigación realizada se reforzó la calidad del estudio contando con definiciones y conceptos de los métodos de planificación financiera; a fin de constatar si en la ferretería COLBAPI S.A. cumplen con los respectivos procesos de dicha planificación: así como evaluar la organización en sus pronósticos de ventas, diversos datos operativos en sus actividades económicas y financieras que proporcione información concreta y oportuna de la situación proyectada para periodos futuros, fue de gran utilidad el método descriptivo que permitió llevar a delante cada uno de los procedimientos y así cumplir los objetivos planteados.es_ES
dc.format.extent21p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYOes_ES
dc.subjectPlanificaciónes_ES
dc.subjectEmpresaes_ES
dc.subjectColbapi S.A.es_ES
dc.subjectProvinciaes_ES
dc.titlePlanificación Financiera De La Empresa Colbapi S.A., Provincia De Los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record