Show simple item record

dc.contributor.advisorCruz Menéndez, Eduardo
dc.contributor.authorSánchez Briones, Elizeth Del Carmen
dc.date.accessioned2017-09-19T18:18:33Z
dc.date.available2017-09-19T18:18:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2229
dc.descriptionThe study of this research was carried out with the students of the "BABAHOYO EDUCATIONAL UNIT" of CANTÓN BABAHOYO, PROVINCE OF LOS RÍOS with the theme: THE ACTIVE TECHNIQUES AND ITS INCIDENCE IN THE LEARNING OF THE SUBJECT LANGUAGE AND LITERATURE WITH THE STUDENTS OF THE EIGHTH YEAR OF BASIC EDUCATION. We seek to implement and apply the Active Techniques in the aforementioned institution, all Ecuadorian teachers must use these techniques and allow students to form their own ideas; Share: Your experiences and your way of thinking; Criticize: Constructively own ideas and others; Have fun: With all the learning, however difficult these are; Self-assessment: Correcting your own mistakes with the valuable help of the teacher. For the improvement of students and teachers. If the development of the activity in the classroom is achieved concrete and operative we will face a new reality in the educational field, it is a challenge that we are ready to execute, we propose of insurance that we will achieve. It is necessary that the teacher not only know these attitudes, but also put them into practice in their professional life to form autonomous individuals with skills, skills and values.es_ES
dc.description.abstractEl estudio de esta investigación se realizó con los estudiantes de la “UNIDAD EDUCATIVA BABAHOYO” del CANTÓN BABAHOYO, PROVINCIA DE LOS RÍOS con el tema: LAS TÉCNICAS ACTIVAS Y SU INCIDENCIA EN EL APRENDIZAJE DE LA ASIGNATURA LENGUA Y LITERATURA CON LOS ESTUDIANTES DE OCTAVO AÑO DE EDUCACIÓN BÁSICA Buscamos implementar y aplicar las Técnicas Activas en la institución antes mencionada, todos los docentes ecuatorianos deben utilizar estas técnicas ya que permitan formar en sus estudiantes sus propias ideas; Compartir: Sus experiencias y su manera de pensar; Criticar: De manera constructiva las ideas propias y de los demás; Divertirse: Con todos los aprendizajes, por más difíciles que sean estos; Autoevaluarse: Corrigiendo sus propios errores con la ayuda valiosa del docente. Para la superación de estudiantes y maestros. Si se logra el desarrollo de la actividad en el aula sea concreta y operativa estaremos frente a una nueva realidad en el campo educativo, es un reto que estamos dispuestos a ejecutar, propongámonos de seguro que lograremos. Es necesario que el docente no sólo conozca estas actitudes, sino que también las ponga en práctica en su vida profesional para formar individuos autónomos con habilidad, destrezas y valores.es_ES
dc.format.extent112 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectTécnicas activases_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectAsignatura lengua y literaturaes_ES
dc.subjectEstudianteses_ES
dc.titleLas técnicas activas y su incidencia en el aprendizaje de la asignatura lengua y literatura con los estudiantes de octavo año de educación básica de la “unidad educativa Babahoyo” del cantón Babahoyo, Provincia de los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record