Show simple item record

dc.contributor.advisorMendoza, Ángel Augusto
dc.contributor.authorDelgado Silva, Hilda Narcisa
dc.date.accessioned2017-09-11T20:53:30Z
dc.date.available2017-09-11T20:53:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/2066
dc.descriptionThe present study was conducted in School of Basic Education "3 de Noviembre" the new recinto Zapotal, canton Ventanas, in order to investigate the impact of the environmental in the pronunciation and language writing English of students in eighth, ninth and tenth year, to effect were studied and determined these factors, in the same way we checked the instructional strategies that teachers in the process of teaching the English language. To achieve the objectives of study raised, the types of research field and documentary, the first based on surveys and interviews addressed respectively to the main authority, 16 teachers, 68 parents and 200 students of the educational institution, the second based on texts, scientific articles, books, magazines and internet, were employed which allowed to strengthen the variables of the object of study. Results showed that obviously environmental factors where they operate the learners, are not the most suitable for the development of tasks and studies, product that is deficiency in the pronunciation and writing of the English language, in addition, the poor implementation of methodological techniques in the process teaching and learning by the teacher for the subject of Englishwhich led to design strategies with performance criteria that allow the overcoming of difficulties in the pronunciation and writing of the English language in elementary school students "3 de Noviembre".es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio se lo realizó en Escuela de Educación Básica “3 de Noviembre” del Recinto Nuevo Zapotal, cantón Ventanas, con la finalidad de investigar la incidencia de los factores ambientales en la pronunciación y escritura del idioma ingles de los estudiantes de Octavo, Noveno y Décimo Año, para efecto se estudiaron y determinaron dichos factores, del mismo modo se verificaron las estrategias didácticas que aplican los docentes en el proceso de enseñanza del idioma inglés. Para alcanzar los objetivos de estudio planteados, se emplearon los tipos de investigación de campo y documental, la primera basada en encuestas y entrevistas dirigidas respetivamente a la principal autoridad, 16 docentes, 68 padres de familia y 200 estudiantes de la institución educativa, la segunda basada en textos, artículos científicos, libros, revistas e internet, lo cual permitió fortalecer las variables del objeto de estudio. Los resultados demostraron que evidentemente los factores ambientales en donde se desenvuelven los educandos, no son los más adecuados para el desarrollo de tareas y estudios, producto de aquello es la deficiencia en la pronunciación y escritura del idioma inglés, a esto se suma la deficiente aplicación de técnicas metodológicas en el proceso enseñanza aprendizaje por parte del docente de la asignatura de inglés, lo cual conllevó a diseñar estrategias con criterios de desempeño que permitan la superación de dificultades presentadas en la pronunciación y escritura del idioma inglés en los estudiantes de la Escuela de Educación Básica “3 de Noviembre”.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo UTBes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectestrategias didácticases_ES
dc.subjecttécnicas metodológicases_ES
dc.subject.otherDocencia y curriculoes_ES
dc.titleFACTORES AMBIENTALES QUE DIFICULTAN LA PRONUNCIACIÓN Y ESCRITURA DEL IDIOMA INGLÉS DE LOS ESTUDIANTES DE OCTAVO, NOVENO Y DÉCIMO AÑO DE LA ESCUELA DE EDUCACIÓN BÁSICA “3 DE NOVIEMBRE”, DEL RECINTO NUEVO ZAPOTAL, CANTÓN VENTANAS.es_ES
dc.typemasterThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess