Show simple item record

dc.contributor.advisorValencia Mayorga, Alemania
dc.contributor.authorSoria Valdivieso, Ana Luisa
dc.date.accessioned2017-09-06T18:55:53Z
dc.date.available2017-09-06T18:55:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1992
dc.descriptionThis research begins with the description of the problem presented by students with little development of emotional education in the Juan E Verdesoto Educational Unit. The theoretical framework describes aspects and factors of emotional intelligence, emphasizing students, teachers and parents based on the theoretical basis of the body such as UNESCO and the OECD, which emphasize the need for comprehensive training that encompasses knowledge that includes competence Emotional, generally full and active human beings, however it is necessary to emphasize that each theory has a different perspective on the capacities to relate with the emotions. A survey was carried out on the total universe of the population, tabulation and interpretation of data provided the recommendations and conclusions, the result obtained gave way to the proposal to solve the problem, which is a didactic guide for teachers and students, which allows the Better development of emotional education in students.es_ES
dc.description.abstractLa presente investigación se inicia con la descripción del problema que presenta los estudiantes con poco desarrollo de la educación emocional en la Unidad Educativa Juan E Verdesoto. El marco teórico describe aspectos y factores de la inteligencia emocional, haciendo hincapié en estudiantes, docentes y padres de familia partiendo de la base teórica de organismo tales como la UNESCO y la OCDE que enfatizan que es necesario una formación integral que englobé conocimientos que incluyan competencia emocional, para lo general seres humanos plenos y activos, sin embargo hay que destacar que cada teoría tiene una perspectiva diferente sobre las capacidades de relacionarse con las emociones. Se realizó encuesta al universo total de la población, tabulación e interpretación de datos proporciono las recomendaciones y conclusiones, el resultado obtenido dio paso a la propuesta para solucionar el problema, la misma que es una guía didáctica para docentes y estudiantes, la que permitan el mejor desarrollo de la educación emocional en los estudiantes.es_ES
dc.format.extent98 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2016es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectEducación emocionales_ES
dc.subjectEnseñanza-aprendizajees_ES
dc.titleLa educación emocional y su incidencia en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes del cuarto año básica de la unidad educativa Juan e. Verdesoto del cantón Babahoyo de la provincia de los Ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record