Show simple item record

dc.contributor.advisorPanchez Hernandez, Raul
dc.contributor.authorGarcía Paredes, Ricardo Vicente
dc.contributor.authorGaibor Zambrano, Wilfrido Hernan
dc.date.accessioned2017-09-05T20:07:07Z
dc.date.available2017-09-05T20:07:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1956
dc.descriptionEcuador is a country with vast natural resources by geographical location, so the current government is promoting development in technological and technical area to potentiate those resources that serve to insert competitively at regional and international levels. Higher education from technological or technical level through a standard quality should play a key role in the transformation of the productive matrix so that its actors who will be future professionals must be prepared for the challenge that entails; whatever the case usually intervenes technology in the area of electrical and power generation, transformation and automation of industrial processes. This research proposed curriculum design career Technology in Electricity provides the criteria and assessment requirements according to the model of institutional evaluation for technical and technological colleges proposed by the CEAACES. The curriculum includes the profile entry and exit, the curriculum and the curriculum of the own subjects of a higher education program aimed at an educational competency modeles_ES
dc.description.abstractEl Ecuador es un país con grandes recursos naturales por su ubicación geográfica, por ello el gobierno de turno está impulsando el desarrollo en el área tecnológico y técnico para potencializar dichos recursos que servirán para insertarse competitivamente a nivel regional e internacional. La educación superior desde el nivel tecnológico o técnico mediante un estándar de calidad debe cumplir un papel primordial en la transformación de la matriz productiva por lo que sus actores o sea los futuros profesionales deben estar preparados para asumir el reto que ello conlleva; cualquiera que sea el caso por lo general interviene la tecnología en el área de eléctrica como fuente de generación, transformación y automatización de procesos industriales. Este trabajo de investigación el diseño curricular propuesto de la carrera de Tecnología en Electricidad contempla los criterios y exigencias de valoración de acuerdo al modelo de evaluación institucional para los institutos superiores técnicos y tecnológicos propuesto por el CEAACES. El diseño curricular contempla el perfil de ingreso y de salida, el plan curricular y los programas de estudio de las asignaturas propios de un programa en educación superior orientados a un modelo educativo por competencias.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo UTBes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDiseño Curriculares_ES
dc.subjectMejorar la Calidad de la Formación Profesionales_ES
dc.titleDiseño Curricular Para Mejorar la Calidad de la Formación Profesional de la Carrera Tecnología en Electricidad, Dirigido a los Institutos Tecnológicos de Babahoyo.es_ES
dc.typemasterThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess