dc.contributor.advisor | Galarza Bravo, Francisco | |
dc.contributor.author | ENRÍQUEZ CUADRO, ALICIA CORINA | |
dc.date.accessioned | 2017-08-07T21:55:46Z | |
dc.date.available | 2017-08-07T21:55:46Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1837 | |
dc.description | This Research About The Development Of The Cognitive Skills And Its Influence In The Process Of Interlearning, Which Was Performedby My Own, With The Help Ofthe Students Of Eighth Grade Of General Basic Education Of The High School Which Name Is “ 10 De Agosto” In Canton Montalvo Of The Province of Los Rios, This Study Was Performed Taking Into Consideration The Need Of Increasing And Powering The Intellectual Capacity Of The Students, Since Nowadaysa Disinterest Has Been Noticed On The Cognitive Skills Development In The Academic Environment, It Would Be Necessary To Use Techniques That Will Lead Students to Improve In a Direct Way Into The Participation in Studying Groups. To Use In Ainterlearning Environment. As a Third Point We Have The Interpretation of The Result.This Work Will Lead Teachers To Use The Conceptual And Methodology Tools to Improve And Develop the Cognitive Skills in the Students, so at the Same Time, it is Taken as an Alternative to Answer the Problems in the Interlearning.
I Mention Several Points in this Work: One of These, is to Lay Out Some Problems Where we Analyze all the Process of Interlearning, As Second Point I can Mention Theoretical and Scientificguide Which Will Serve as Asupport on the Cognitive Area, I Can Also Take Some Another Important Skills Into Account to: These are Attention, Perception and Memory, by This Way We can Make the Student to Participate and Have More Creativeness Getting More Knowledge. | es_ES |
dc.description.abstract | La Investigación Del Desarrollo De Las Habilidades Cognitivas Y Su Influencia En El Proceso Del Interaprendizaje En Los Alumnos (As) De Octavo Año De Educación General Básica De La Unidad Educativa “Diez De Agosto” Del Cantón Montalvo, Provincia Los Ríos.Este Estudio Se Lo Llevo A Cabo Partiendo De La Necesidad De Ayudar A Incrementar Y Potenciar Las Capacidades Intelectuales De Los Estudiantes,Puesto Que Hoy En Día Se Nota Pocointerés En El Desarrollo De Las Mismas, Sería Necesario Involucrar Técnicas Que Conlleven A Mejorar La Participación Directa De Los Estudiantes. Este Trabajo Pretende Que Los Estudiantes Y Profesores Utilicen Las Herramientas Conceptuales Y Metodológicas Para Mejorar El Desarrollo De Las Capacidades Cognitivas Del Sujeto, Siendo Al Mismo Tiempo Una Alternativa De Solución En El Interaprendizaje, El Trabajo Consta De Las Siguientes Partes: Planteamiento Del Problema: En Donde Se Analiza Todo Lo Referente A Procesos Del Interaprendizaje, El Marco Teórico Que Consiste El Respaldo Teórico - Científico De Esta Investigación, En El Área Cognitivaque Son: Atención, Percepción Y Memoria, Logrando Con Ello Que El Estudiante Sea Participativo, Creativo, Critico, Autónomoy Sienta La Necesidad De Asociar Más Información Para Su Desempeño Estudiantil. Como Tercer Punto Los Análisis E Interpretación De Resultados, Para Obtener Un Cambio En La Técnica Ya Empleada, Esto Tendrá Como Finalidad Mejorar En Los Estudiantes Y Profesores Sus Habilidades Cognitivas, Por Medio De Talleres Que Agudicen Los Procesos Del Interaparendizaje. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Desarrollo De Las Habilidades Cognitivas | es_ES |
dc.subject | Influencia En El Proceso Del Interaprendizaje | es_ES |
dc.subject.other | Docencia y Curriculo | es_ES |
dc.title | Desarrollo De Las Habilidades Cognitivas Y Su Influencia En El Proceso Del Interaprendizaje En Los Alumnos (As) De Octavo Año De Educación General Básica De La Unidad Educativa “Diez De Agosto” DEL Cantón Montalvo, Provincia Los Ríos. | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |