dc.contributor.advisor | Burgos Agurtos, Betty | |
dc.contributor.author | Hidalgo Troya, Fausto | |
dc.date.accessioned | 2017-08-07T21:33:31Z | |
dc.date.available | 2017-08-07T21:33:31Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1835 | |
dc.description | This Research Was Conducted At The School Of Physical Education, Faculty of Law, Social Sciences and Education, on the theme: Constructivism and its Influence On The Process Of Meaningful Learning Of Students, The Same That Took Place Several Processes For Responding To The Problem Posed
For The Purpose Of This Research A Problem Tree Was Developed In Relation To The Negative Situation, Of The Problems That The Causes And Effects Pointed Liable. An Extensive Literature Search And Consultations On The Websites, Where Substantial Information, Expert On The Subject Was Found Was Yesterday Later Is Selected And The Information Was Validated To Structure The Framework, Then The Survey Was Applied To The Dicent , Teachers And An Observation Guide To Coordinate, To Observe And Control The Process That Took Place.
After Performing The Processes Of Achievement Test Results They Showed That Teachers Are Not Performing Or Applying Methodological Strategies Properly, Hindering Mutual Learning Advantageously Teachers Are Willing To Receive Training To Update Their Knowledge To Improve The Academic Process school. The teaching process is the way to build knowledge through educational Activities In The
Educational Process. | es_ES |
dc.description.abstract | La Presente Investigación Se Efectuó, En La Escuela De Cultura Física De La Facultad De Ciencias Jurídicas, Sociales Y De La Educación, Sobre El Tema: El Constructivismo Y Su Influencia En El Proceso Del Aprendizaje Significativo De Los Estudiantes, El Mismo Que Se Efectuaron Varios Procesos Para Lograr Responder Al Problema Planteado
Para El Efecto De Esta Investigación Se Elaboró Un Árbol De Problemas En Relación A La Situación Negativa, De Los Problemas Que Se Puntualizaron Las Causas Y Pasibles Efectos. Se Realizó Una Amplia Consulta Bibliográfica Y Consultas En Las Páginas De Internet, En Donde Se Encontró Una Sustancial Información, De Expertos Acerca Del Tema: Posteriormente Se Selecciona Y Se Validó La Información Para Estructurar El Marco Teórico, Luego Se Aplicó La Encuesta A Los Dicentes, Docentes Y Una Guía De Observación Al Coordinar, Para Observar Y Controlar El Proceso Que Se Realizó.
Luego De Realizar Los Procesos De Logro Comprobar Los Resultados Que Mostraron Que Los Docentes No Están Realizando Ni Aplicando Las Estrategias Metodológicas Adecuadamente, Lo Que Dificulta El Interaprendizaje, Ventajosamente Los Docentes Están Dispuestos A Recibir La Capacitación Para Actualizar Los Conocimientos Para Mejorar El Proceso Académico En La Escuela.
Los Procesos Didácticos Es La Manera De Construir El Conocimiento A Través De Las Actividades Pedagógicas En El Proceso Educativo. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo UTB | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Modelo Constructivista | es_ES |
dc.subject | Su Influencia En El Proceso Del Aprendizaje | es_ES |
dc.subject.other | Docencia y Curriculo | es_ES |
dc.title | Modelo Constructivista Y Su Influencia En El Proceso Del Aprendizaje Significativo De Los Estudiantes De La Escuela De Cultura Física De La Facultad De Ciencias Jurídicas, Sociales Y De LA Educación En La Universidad Técnica de Babahoyo Del Canton Babahoyo De La Provincia De Los Rios | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |