Show simple item record

dc.contributor.advisorPeñafiel Verdugo, Teodomiro
dc.contributor.authorEspinoza Baren, Dalia
dc.date.accessioned2017-08-07T19:48:23Z
dc.date.available2017-08-07T19:48:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1829
dc.descriptionThe Main Objective Of The Research Is To Identify Factors That Cause Domestic Violence And Its Impact On The Psychological Development Of Children Of Primary School Education Alvarado Dr. Humberto Prado Quevedo Canton. This Objective Was Fulfilled With The Results Found In The Study That Indicates That Domestic Violence Is A Form Of Social Violence That Directly Affects The Family, Mainstay of Society. The Impact Of Domestic Violence On The Psychological Development Of Children And Adolescents Can Affect Actions, Learning, Participation In The Classroom, At Play And In Embodiments Of The Tasks. Therefore The School And Home Must Foster The Psychological Wellbeing Of Children And Adolescents. Therefore The Methodology Applied, Not Supported By Experimental And Documentary Literature As Well As Field Observation Techniques And Helped Survey Verification And Monitoring Of The Expected Results. For Analysis Of The Results The Excel Program Was Used In A Cake Where It Porcentualizo; The Items Proposed In The Questionnaire.es_ES
dc.description.abstractEl Objetivo Principal de la Investigación es Determinar los Factores que Causan la Violencia Intrafamiliar y su Incidencia en el Desarrollo Psicológico de los Niños y Niñas de la Escuela de Educación Básica Dr. Humberto Alvarado prado del Cantón Quevedo. Objetivo Que Se Cumplió Con Los Resultados Encontrados En El Estudio Que Nos Indica Que La Violencia Intrafamiliar Es Un Tipo De Violencia Social Que Afecta Directamente A La Familia, Pilar Fundamental de La Sociedad. La Repercusión de la Violencia Intrafamiliar En El Desarrollo Psicológico de Niño, Niñas y Adolescentes Puede Afectar en Las Actuaciones, en el Aprendizaje, en la Participación en el Aula, En Sus Juegos y En Las Realizaciones De Las Tareas. Por lo Tanto la Escuela y el Hogar Deben Propender al Bienestar Psicológico de Niños Niñas y Adolescentes. Por lo Tanto la Metodología Aplicada, No Experimental Apoyada Por La Bibliografía Documental y de Campo Así Como También Las Técnicas de Observación y la Encuesta Ayudaron a la Verificación y Comprobación de los Resultados Esperados. Para el Análisis de los Resultados se Utilizó el Programa Excel en Forma de Pastel Donde se Porcentualizo; Los Ítems Propuestos en el Cuestionario.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo UTBes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectViolencia Intrafamiliares_ES
dc.subjectDesarrollo Psicológicoes_ES
dc.subject.otherDocencia y Curriculoes_ES
dc.titleLa Violencia Intrafamiliar y su Repercusión en el Desarrollo Psicológico de los Niños y Niñas De La Escuela De Educación Básica “Dr. Humberto Alvarado Prado” Del Cantón Quevedo Provincia de Los Ríos.es_ES
dc.typemasterThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess