dc.contributor.advisor | Albán Obando, Joselo | |
dc.contributor.author | López Mosquera, Lucinda | |
dc.date.accessioned | 2017-06-22T21:10:06Z | |
dc.date.available | 2017-06-22T21:10:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1780 | |
dc.description | The classroom is undoubtedly the primary means where the teacher displays personal and didactic resources to do their job, whose spinal axis relationship with the student. And like all human relationships, it has some implicit and explicit features to print a stamp and particular dynamics.
The relationship between teacher and student is not established on the basis of mutual sympathy, affinity character or common interests. Rather, it is based on some 'imposition': they are there without consultation or prior consent, which generates especially at the beginning of each semester mutual -expectativas that are confirmed or not in accordance with the performance of the teacher and student as such.
It's a two-way relationship -bipolar vuelta- established between people of different age and maturity. The intensity, variety and irrationality of reactions, behaviors, attitudes and motivations of the students, the teacher should respond with patience, fairness, prudence and demand in their actions, in their trials and demonstrations her character.
The teaching relationship is an interpersonal relationship but amical. First, the friendly relationship established between two persons in their concrete individuality, that is, to know each other. | es_ES |
dc.description.abstract | El aula es el medio fundamental donde el docente despliega sus recursos personales y didácticos para cumplir con su labor, que tiene como eje medular la relación con el alumno. Toda relación humana, posee características implícitas y explícitas que le imprimen un sello y dinámica particular. La relación entre el profesor y el alumno no se establece sobre la base de simpatía mutua, afinidad de caracteres o de intereses comunes. Más bien, se funda en una cierta ‘imposición’: están ahí sin consulta o consentimiento previos, lo cual genera -sobre todo en los comienzos de cada periodo lectivo -expectativas mutuas que se confirman o no con arreglo al desempeño del profesor y del alumno como tales.
La educación es una relación -bipolar de ida y vuelta- que se establece entre personas de diferente edad y grado de madurez. A la intensidad, variedad e irracionalidad de las reacciones, de los comportamientos, de las actitudes y de las motivaciones de los alumnos, el profesor debe responder con paciencia, ecuanimidad, prudencia y exigencia en su actuar, en sus juicios y en las manifestaciones de su carácter. La relación de docencia es una relación interpersonal. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo UTB | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Disciplina | es_ES |
dc.subject | Alumnos | es_ES |
dc.subject.other | Docencia y Curriculo | es_ES |
dc.title | Actitudes Disciplinarias E Inserción Social Entre Estudiantes Y Docentes De La Escuela José Vicente Maquilon Del Recinto La Maravilla Del Cantón Montalvo Provincia Los Ríos. | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |