dc.contributor.advisor | Ramos Morocho, Raúl | |
dc.contributor.author | Cruz Moreira, Clara M. | |
dc.date.accessioned | 2017-06-22T20:59:09Z | |
dc.date.available | 2017-06-22T20:59:09Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1779 | |
dc.description | This research was conducted at the Education Unit of the canton Bababhoyo Baquerizo Clemente and is entitled INFLUENCE IN THE INTERACTIVE LEARNING BY ANALYTICAL APPLICATION PLATFORMS TECHNOLOGY RESOURCES AND VIRTUAL TEACHING IN EDUCATIONAL UNIT "CLEMENTE BAQUERIZO" BABAHOYO CANTON,
LOS RIOS PROVINCE who led the development objective of the research was to determine the incidence of methodological didactic concept that teachers have for the selection and application of technological resources used in interactive classes in the learning of students of the Education Unit "Clemente Baquerizo" Canton Babahoyo, Los Rios province during the Anlo 2015, to comply with the same the analisi-synthesis, inductive-deductive method, and hypothetical-deductive, which permitted were used to respond to the objective that guided the research from the application of scientific instruments from the survey and observation guide, which made it possible to obtain the necessary data about the variables were controlled, holding back as re4sultados the didactic conception methodological, Ogica with teachers for the selection and application of technological resources used in classes innteractivo negatively influenced the learning of students who were studied | es_ES |
dc.description.abstract | El objetivo que guio el desarrollo de la investigación fue, determinar la incidencia de la concepción didactica metodológica que tienen los docentes para la selección y aplicacion de los recursos tecnológicos que utilizan en clases en los aprendizajes interactivo de los estudiantes de la Unidad Educativa “Clemente Baquerizo” del Cantón Babahoyo, provincia Los Ríos durante el añlo 2015., para darle cumplimiento al mismo se utilizarón los métodos analisi- sintesis , inductivo-deductivo, y el hipotético-deductivo, los que permitierón, dar respuesta al objetivo que guio la investigación partir de la aplicación de los instrumentos científicos de la encuesta y la guía de observación, que posibilitaron obtener los datos necesarios acerca de las variables que fueron controladas, conteniéndose como re4sultados que la concepción didáctica metodol,ogica que tienen los docentes para la selección y aplicacion de los recursos tecnológicos que utilizan en clases influyo negativamente en el aprendizaje innteractivo de los estudiantes que fueron objeto de estudio | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo UTB | es_ES |
dc.rights | openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/ | es_ES |
dc.subject | Recursos tecnologicos | es_ES |
dc.subject | Metodologia | es_ES |
dc.subject.other | Docencia y Curriculo | es_ES |
dc.title | “Influencia En Los Aprendizajes Interactivos Analíticos Por La Aplicación De Recursos Tecnológicos Y Plataformas Virtuales De Enseñanza En La Unidad Educativa “Clemente Baquerizo” Del Cantón Babahoyo, Provincia Los Ríos” | es_ES |
dc.type | masterThesis | es_ES |