Show simple item record

dc.contributor.advisorOviedo Rodríguez Josué
dc.contributor.authorJaramillo Almeida Irlanda Geomar
dc.date.accessioned2017-06-08T20:16:51Z
dc.date.available2017-06-08T20:16:51Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1677
dc.descriptionThis document details the research carried out has identified the teaching strategies to improve the performance of regular education students with difficulties dislalia, who are educated in the Fiscal Morning "Start Help" School of the canton Babahoyo, Los Rios province. The study analyzed the skills and psychomotor skills that students develop dislalia problems in the teaching process, considering the four macro language skills. The age of students is under investigation for 5-12 years and has determined that children with dislalia necessarily require that teachers use special instructional strategies for efficiently linking phoneme and grapheme, this is achieved with pedagogy inclusive but using specialized teachers using an educational planning. The study culminates in the design of a teaching guide to apply appropriate teaching strategies, including how to develop breathing exercises, tongue, jaw, which lead to one goal: academic performance of students.es_ES
dc.description.abstractEste documento detalla la investigación realizada que ha permitido determinar las estrategias didácticas para mejorar el rendimiento de los estudiantes de educación regular con dificultades de dislalia, que se educan en la Escuela Fiscal Matutina “Ayúdanos A Empezar” del cantón Babahoyo, provincia de Los Ríos. En el estudio se han analizado las habilidades y destrezas psicomotrices que desarrollan los estudiantes con problemas de dislalia en el proceso de enseñanza aprendizaje, considerando las cuatro macro destrezas lingüísticas. La edad de los educandos objeto de la investigación es de 6 a 12 años, y se ha determinado que necesariamente los niños con dislalia necesitan que los docentes apliquen estrategias pedagógicas especiales para que relacionen de manera eficiente fonema y grafema, esto se logra con la pedagogía inclusiva pero utilizando docentes especializados, utilizando una planificación educativa. El estudio culmina con el diseño de una guía pedagógica para aplicar las estrategias didácticas adecuadas, entre ellas como desarrollar ejercicios de respiración, linguales, mandibulares, los cuales llevan a una sola meta: el rendimiento académico de los educandoses_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo UTBes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectEstrategias Didácticases_ES
dc.subjectRendimiento Académicoes_ES
dc.subject.otherDocencia y Curriculoes_ES
dc.titleEstrategias didácticas para mejorar el rendimiento de los estudiantes de educación regular con dificultades de dislalia en la escuela fiscal matutina “Ayúdanos A Empezar” del cantón Babahoyo, provincia de Los Ríos.es_ES
dc.typemasterThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess