Show simple item record

dc.contributor.advisorMazacón Contreras Antonio
dc.contributor.authorBorja Zambrano Bayron
dc.date.accessioned2017-06-08T16:56:10Z
dc.date.available2017-06-08T16:56:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1670
dc.descriptionThe present investigative study this related with the learnings and the strategy that use the educational ones specifically in the learning process in the students from the Annexed Educational Unit to the UTB of the City of Babahoyo. The topic is presented to investigate focusing the teacher's work the same one that constitutes a guide and a model to continue of the educandos, the adaptations to the strategies utilized and other means that allow to approach topics of logical reasoning in the students. They are exposed the theoretical and empiric records that you/they sustain this investigation work. Didactic pedagogic texts and designs of new methodologies are revised as well as of the strategies that can be used in the development of a class. In this investigation it is framed a series of concepts and theories that led to the analysis of data. With regard to the methodology they were used technical and surveys that once picked up the data you proceeded to carry out a content analysis that allowed the construction of an action plan that should be on later on in march in a certain period lectivo.es_ES
dc.description.abstractEl presente estudio investigativo esta relacionado con los aprendizajes y la estrategia que utilizan los docentes en el proceso de aprendizaje específicamente en los estudiantes de la Unidad Educativa Anexa a la UTB de la Ciudad de Babahoyo. Se presenta el tema a investigar enfocando el trabajo del maestro el mismo que constituye una guía y un modelo a seguir de los educandos, las adecuaciones a las estrategias utilizadas y demás medios que permitan abordar temas de razonamiento lógico en los estudiantes. Se exponen los antecedentes teóricos y empíricos que sustentan este trabajo de investigación. Se revisan textos pedagógicos didácticos y diseños de nuevas metodologías como también de las estrategias que se pueden emplear en el desarrollo de una clase. En esta investigación se enmarca una serie de conceptos y teorías que condujeron al análisis de datos. Con respecto a la metodología se utilizaron técnicas y encuestas, que una vez recogidos los datos se procedió a realizar un análisis de contenido, que permitieron posteriormente la construcción de un plan de acción, que debe estar puesto en marcha en un determinado período lectivoes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo UTBes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectrendimiento académicoes_ES
dc.subjecttalleres de aprendizajees_ES
dc.subject.otherDocencia y Curriculoes_ES
dc.titleEstrategias Metodológicas Para El Desarrollo Del Razonamiento Lógico En La Comprensión De La Asignatura Lenguaje De Programación De La Unidad Educativa Anexa A La UTB De La Ciudad De Babahoyoes_ES
dc.typemasterThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess