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dc.contributor.advisorHernández Roca, Cristina Victoria
dc.contributor.authorManobanda Hinojosa, Anthony Raúl
dc.contributor.authorSantos Chávez, Harleth Julieth
dc.date.accessioned2024-06-15T03:35:02Z
dc.date.available2024-06-15T03:35:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16515
dc.descriptionThe purpose of this project is the physiotherapeutic intervention in patients with Autism Spectrum Disorder multidimensional assessment process that requires detailed identification of the specific motor, sensory and behavioral pathologies associated with Autism Spectrum Disorder (ASD). This process focuses on the identification and analysis of gross and fine motor skills, balance, coordination, muscle tone, posture, and sensorimotor functions to understand the unique physical and functional needs of each patient. The sensory and behavioral particularities of autism are also considered in order to tailor physiotherapeutic assessment methods to ensure effective patient participation and improve quality of life.es_ES
dc.descriptionThe purpose of this project is the physiotherapeutic intervention in patients with Autism Spectrum Disorder multidimensional assessment process that requires detailed identification of the specific motor, sensory and behavioral pathologies associated with Autism Spectrum Disorder (ASD). This process focuses on the identification and analysis of gross and fine motor skills, balance, coordination, muscle tone, posture, and sensorimotor functions to understand the unique physical and functional needs of each patient. The sensory and behavioral particularities of autism are also considered in order to tailor physiotherapeutic assessment methods to ensure effective patient participation and improve quality of life.es_ES
dc.description.abstractEl fin de este proyecto es la intervención fisioterapéutica en los pacientes con Trastorno Espectro Autista proceso de evaluación multidimensional que requiere la identificación detallada de las patologías motoras, sensoriales y conductas específicas asociadas al trastorno del espectro autista (TEA). Este proceso se centra en la identificación y análisis de las habilidades motoras gruesas y finas, el equilibrio, la coordinación, el tono muscular, la postura y las funciones sensoriomotoras para comprender las necesidades físicas y funcionales únicas de cada paciente. Asimismo, se consideran las particularidades sensoriales y conductuales propias del autismo con el fin de adecuar los métodos de evaluación fisioterapéuticas y asegurar la participación efectiva del paciente, y así mejorar su calidad de vida.es_ES
dc.format.extent81 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FCS, 2024es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEvaluación fisioterapéuticaes_ES
dc.subjectDesarrollo motores_ES
dc.subjectTrastorno del Espectro Autistaes_ES
dc.subjectPatologíases_ES
dc.subjectEntorno familiares_ES
dc.titleEvaluación fisioterapéutica en pacientes con autismo que acuden al “Centro Integral KRAAKER” Cantón Babahoyo, Los Ríos. Noviembre 2023- Abril 2024.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
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