Show simple item record

dc.contributor.advisorMENDOZA, ANGEL AUGUSTO
dc.contributor.authorVERGARA VERA, HECTOR ADOLFO
dc.date.accessioned2017-01-26T16:25:58Z
dc.date.available2017-01-26T16:25:58Z
dc.date.issued2014-08-13
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1644
dc.descriptionThis work has as objective to present a proposal on the various strategies to be implemented by teachers in reading, emerged from the study of theoretical reflection of reading comprehension, a look at the educational practice of social, cultural reality; within which these capabilities are especially required. The performance includes helping students to be readers, writers, able to understand, compare, monitor, and evaluate their own productions and those of others. One of the most important commitments that teachers must meet is to use strategies to arouse the interest in reading, enabling them to understand what they read, that lead them to reflection, to promote their critical thinking, but above all to help them to marvel at the world of readinges_ES
dc.description.abstractEste trabajo se propone como objetivo presentar una propuesta sobre las diversas estrategias que deben aplicar los maestros en la lectura, surgida del estudio, de la reflexión teórica de la lectura comprensiva, de una mirada sobre la práctica educativa de la realidad social, cultural; en cuyo seno estas capacidades son especialmente requeridas. El desempeño incluye el ayudar a los estudiantes a que sean lectores, escritores, capaces de comprender, comparar, controlar, evaluar sus propias producciones y las de los demás. Uno de los compromisos más importantes que debemos cumplir los profesores es utilizar estrategias que despierten el interés por la lectura, que les permitan comprender lo que leen, que les lleven a la reflexión, que les promuevan el pensamiento crítico, pero sobre todo que les ayuden a maravillarse del mundo de la lectura.es_ES
dc.description.sponsorshipUNIVERSIDAD TECNICA DE BABAHOYOes_ES
dc.format.extentPg.99es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBABAHOYOes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.subjectINCIDENCIAes_ES
dc.subjectESTRATEGIAes_ES
dc.subjectRENDIMIENTOes_ES
dc.titleINCIDENCIA DE LAS ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN LECTORA EN EL RENDIMIENTO DE LOS ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN BÁSICA DEL COLEGIO FISCAL “5 DE JUNIO” DEL CANTÓN BABAHOYOes_ES
dc.typemasterThesises_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record