Show simple item record

dc.contributor.advisorIzquierdo Carrazco, Marjorie
dc.contributor.authorAyala Calberto, Íngrid Lissette
dc.date.accessioned2016-11-30T22:29:29Z
dc.date.available2016-11-30T22:29:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/1569
dc.descriptionEXECUTIVE SUMMARY The purpose of this study was to investigate about reading habits in children and their impact on learning .Among the objectives that I identify methodological strategies used by teachers to form the habit of reading, analyzing the impact that produces habits reading as part of the development of learning. The theoretical framework turn around to know about reading habits, factors involved in reading, reading comprehension, poor reading habits, and learning the definition, process, and other types that will help them discover reading as a learning tool. The methodology was framed within the modality of feasible project because it allows manufactures and develops the proposed proposal and future solves the underlying problem, so that the research was applied field and literature. The technique used was the survey and direct observation considering the variables selected as my research objective. The study group was constituted by students corresponding to the third year of basic education and elementary teachers. It is intended that this project able to identify the impact of the reading habit in improving learning.es_ES
dc.description.abstractEl propósito del presente trabajo fue investigar acerca de los hábitos de lectura en los niños y su incidencia en el aprendizaje .Entre los objetivos tuve identificar que estrategias metodológicas utilizan los docentes para formar el hábito de la lectura, analizar el impacto que produce los hábitos de la lectura como elemento del desarrollo del aprendizaje. El marco teórico giro en torno a conocer acerca de los hábitos de lectura, factores que intervienen en la lectura, comprensión lectora, malos hábitos lectores, y también del aprendizaje definición, proceso, tipos y demás los mismos que ayudaran a descubrir la lectura como una herramienta de aprendizaje. La metodología se enmarco dentro de la modalidad de proyecto factible, porque permite elabora y desarrollar la propuesta planteada y solucionar a futuro el problema planteado, es así que la investigación que aplique fue decampo y bibliográfica. La técnica empleada fue la encuesta y la observación directa considerando las variables determinadas como mi objetivo de investigación. El universo de estudio lo constituyo los estudiantes que correspondían al tercer año de educación básica elemental y sus maestros. Se pretendió que el presente proyecto logre descubrir el impacto que tiene el hábito lector en el mejoramiento del aprendizaje.es_ES
dc.format.extent87pes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB, 2015es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectHábitos de lecturaes_ES
dc.subjectIncidencia en el aprendizajees_ES
dc.titleHábitos de lectura y su incidencia en el aprendizaje de los niños del centro de educación básica “García moreno” de la parroquia Ricaurte cantón Urdaneta, provincia los ríoses_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess