dc.contributor.advisor | Saltos Viteri, Harry Adolfo | |
dc.contributor.author | Coronel Muñoz, Ney Alexander | |
dc.date.accessioned | 2023-11-09T17:27:10Z | |
dc.date.available | 2023-11-09T17:27:10Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15152 | |
dc.description | The current degree work presents a technological proposal for children with ADHD, providing a tool to therapists to show the complementary material in a more pleasant way to the children of the “3 de Diciembre” Special Education School of the Vinces cantón, as support for multimedia development and improve the learning they are receiving. The development of this mobile application will be composed of memorization, attention and concentration games, which consist of easy, medium and difficult levels, achieving progressive progress in the complexity of the game, which will help exercise these three deficiencies that children experience. with this disorder. Currently there are still new challenges, especially technological ones, which continue to improve and contribute at a high level in the educational field, which leads to a constant transformation, increasing, renewing and adapting to the inclusion of mobile applications in daily life. where they can be used in cooperative strategies to share knowledge that help promote virtual education. | es_ES |
dc.description | The current degree work presents a technological proposal for children with ADHD, providing a tool to therapists to show the complementary material in a more pleasant way to the children of the “3 de Diciembre” Special Education School of the Vinces cantón, as support for multimedia development and improve the learning they are receiving. The development of this mobile application will be composed of memorization, attention and concentration games, which consist of easy, medium and difficult levels, achieving progressive progress in the complexity of the game, which will help exercise these three deficiencies that children experience. with this disorder. Currently there are still new challenges, especially technological ones, which continue to improve and contribute at a high level in the educational field, which leads to a constant transformation, increasing, renewing and adapting to the inclusion of mobile applications in daily life. where they can be used in cooperative strategies to share knowledge that help promote virtual education. | es_ES |
dc.description.abstract | El actual trabajo de titulación presenta una propuesta tecnológica para niños con TDAH, brindándoles una herramienta a los terapeutas para mostrar de manera más agradable el material complementario en los niños de la Escuela de Educación Especial “3 de Diciembre” del cantón Vinces, como apoyo para el desarrollo multimedio y mejorar el aprendizaje que están recibiendo. El desarrollo de esta aplicación móvil estará compuesto por juegos de memorización, atención y concentración, los cuales constan de niveles fácil, medio y difícil, logrando un avance progresivo en la complejidad del juego, los cuales ayudarán a ejercitar estas tres deficiencias que experimentan los niños con este trastorno. En la actualidad aún existen nuevos retos, sobre todo los tecnológicos, que continúan mejorando y aportando en un alto nivel en el campo educativo, lo que conlleva a una constante transformación aumentando, renovando y adaptándose a la inclusión de aplicaciones móviles en el vivir diario, donde pueden ser usadas en estrategias cooperativas para compartir los conocimientos que ayudan a impulsar la educación virtual. | es_ES |
dc.format.extent | 32 p. | es_ES |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Babahoyo: UTB-FAFI. 2023 | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ | * |
dc.subject | Aplicación | es_ES |
dc.subject | Móvil | es_ES |
dc.subject | Atención | es_ES |
dc.subject | Concentración | es_ES |
dc.subject | TDAH | es_ES |
dc.title | Las aplicaciones móviles y su estrategia de desarrollo multimedia para mejorar aprendizajes en niños con déficit de atención de la Escuela Especializada 3 de diciembre del cantón Vinces, durante el 2023. | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |