Show simple item record

dc.contributor.advisorSaltos Viteri, Harry Adolfo
dc.contributor.authorCoronel Muñoz, Ney Alexander
dc.date.accessioned2023-11-09T17:27:10Z
dc.date.available2023-11-09T17:27:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15152
dc.descriptionThe current degree work presents a technological proposal for children with ADHD, providing a tool to therapists to show the complementary material in a more pleasant way to the children of the “3 de Diciembre” Special Education School of the Vinces cantón, as support for multimedia development and improve the learning they are receiving. The development of this mobile application will be composed of memorization, attention and concentration games, which consist of easy, medium and difficult levels, achieving progressive progress in the complexity of the game, which will help exercise these three deficiencies that children experience. with this disorder. Currently there are still new challenges, especially technological ones, which continue to improve and contribute at a high level in the educational field, which leads to a constant transformation, increasing, renewing and adapting to the inclusion of mobile applications in daily life. where they can be used in cooperative strategies to share knowledge that help promote virtual education.es_ES
dc.descriptionThe current degree work presents a technological proposal for children with ADHD, providing a tool to therapists to show the complementary material in a more pleasant way to the children of the “3 de Diciembre” Special Education School of the Vinces cantón, as support for multimedia development and improve the learning they are receiving. The development of this mobile application will be composed of memorization, attention and concentration games, which consist of easy, medium and difficult levels, achieving progressive progress in the complexity of the game, which will help exercise these three deficiencies that children experience. with this disorder. Currently there are still new challenges, especially technological ones, which continue to improve and contribute at a high level in the educational field, which leads to a constant transformation, increasing, renewing and adapting to the inclusion of mobile applications in daily life. where they can be used in cooperative strategies to share knowledge that help promote virtual education.es_ES
dc.description.abstractEl actual trabajo de titulación presenta una propuesta tecnológica para niños con TDAH, brindándoles una herramienta a los terapeutas para mostrar de manera más agradable el material complementario en los niños de la Escuela de Educación Especial “3 de Diciembre” del cantón Vinces, como apoyo para el desarrollo multimedio y mejorar el aprendizaje que están recibiendo. El desarrollo de esta aplicación móvil estará compuesto por juegos de memorización, atención y concentración, los cuales constan de niveles fácil, medio y difícil, logrando un avance progresivo en la complejidad del juego, los cuales ayudarán a ejercitar estas tres deficiencias que experimentan los niños con este trastorno. En la actualidad aún existen nuevos retos, sobre todo los tecnológicos, que continúan mejorando y aportando en un alto nivel en el campo educativo, lo que conlleva a una constante transformación aumentando, renovando y adaptándose a la inclusión de aplicaciones móviles en el vivir diario, donde pueden ser usadas en estrategias cooperativas para compartir los conocimientos que ayudan a impulsar la educación virtual.es_ES
dc.format.extent32 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectAplicaciónes_ES
dc.subjectMóviles_ES
dc.subjectAtenciónes_ES
dc.subjectConcentraciónes_ES
dc.subjectTDAHes_ES
dc.titleLas aplicaciones móviles y su estrategia de desarrollo multimedia para mejorar aprendizajes en niños con déficit de atención de la Escuela Especializada 3 de diciembre del cantón Vinces, durante el 2023.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador