Show simple item record

dc.contributor.advisorRuiz Parrales, Iván Rubén
dc.contributor.authorHeredia Guizado, Luis Alberto
dc.date.accessioned2022-05-16T17:02:09Z
dc.date.available2022-05-16T17:02:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/11604
dc.descriptionOver time, technologies continue to advance and new ones emerge that help with day-to-day tasks in different fields of work and education is no exception, it must also improve and more so with the teaching of children, which some parents of Families leave their children in day care centers. Currently there are many children who have language learning problems, either because in some nurseries they do not give them the correct stimulation so that they can overcome this type of problem and thus the children can speak better. The proper structuring of educational materials, either in their content or in their form, due to the variability of time in education, a teacher or assistant may not be available for each child. Virtual assistants are software programs that help make your daily tasks easier. Voice searches have dominated text searches. One of the main advantages of voice searches is their speed, this being an advantage for improving teaching in children's language learning. The feasibility study for the development of a virtual assistant helps determine whether or not to proceed with the project. It is essential to evaluate the cost and benefit of the proposed system. The virtual assistant makes it easier for children to solve doubts about institutional processes while saving time and human effort, strengthening linguistic performance using information technologies.es_ES
dc.descriptionOver time, technologies continue to advance and new ones emerge that help with day-to-day tasks in different fields of work and education is no exception, it must also improve and more so with the teaching of children, which some parents of Families leave their children in day care centers. Currently there are many children who have language learning problems, either because in some nurseries they do not give them the correct stimulation so that they can overcome this type of problem and thus the children can speak better. The proper structuring of educational materials, either in their content or in their form, due to the variability of time in education, a teacher or assistant may not be available for each child. Virtual assistants are software programs that help make your daily tasks easier. Voice searches have dominated text searches. One of the main advantages of voice searches is their speed, this being an advantage for improving teaching in children's language learning. The feasibility study for the development of a virtual assistant helps determine whether or not to proceed with the project. It is essential to evaluate the cost and benefit of the proposed system. The virtual assistant makes it easier for children to solve doubts about institutional processes while saving time and human effort, strengthening linguistic performance using information technologies.es_ES
dc.description.abstractEl paso del tiempo las tecnologías siguen avanzando y surgen nuevas que ayudan con las tareas del día a día en los diferentes campos laborales y la educación no es una excepción, también debe ir mejorando y más con la enseñanza de los niños, que algunos padres de familias dejan a sus hijos en las guarderías. En la actualidad hay muchos niños que tiene problemas en el aprendizaje lingüístico ya sea porque en algunas guarderías no le dan la correcta estimulación para que pueda superar ese tipo de problema y así los niños puedan hablar de mejor manera. La adecuada estructuración de los materiales educativos, ya sea en su contenido o en su forma, debido a la variabilidad del tiempo en la educación, un maestro o asistente no puede estar disponible para cada niño. Los asistentes virtuales son programas de software que lo ayudan a facilitar sus tareas diarias. Las búsquedas por voz han dominado sobre las búsquedas por texto. Una de las principales ventajas de las búsquedas por voz es su rapidez, siendo esto una ventaja para el mejoramiento de la enseñanza en el aprendizaje lingüístico de los niños. de factibilidad para el desarrollo de desarrollo de un ayudante virtual, ayuda a determinar si debe o no proceder con el proyecto. Es fundamental evaluar el costo y beneficio del sistema propuesto. El asistente virtual, facilita a los niños la solución de dudas de procesos institucionales mientras se ahorra tiempo y esfuerzo humano, fortaleciendo el rendimiento lingüístico utilizando las tecnologías de la información.es_ES
dc.format.extent34 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2022es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectFactibilidades_ES
dc.subjectAyudantees_ES
dc.subjectVirtuales_ES
dc.subjectAprendizajees_ES
dc.subjectLingüísticoes_ES
dc.titleAnálisis de factibilidad para el desarrollo de un ayudante virtual, para el mejoramiento de la enseñanza en el aprendizaje lingüístico, para los niños de la guardería del MIES en la ciudad de Babahoyo.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador