Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorFabián Eduardo, Alcoser Cantuña
dc.contributor.authorZambrano Anchundia, Liz Antonia
dc.date.accessioned2020-10-13T16:17:34Z
dc.date.available2020-10-13T16:17:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/8736
dc.descriptionThis case study project is part of the analysis of the limitations of the billing system at Comercial Agrícola Aguirre with the aim of detecting all errors in the billing system used by the company to propose an alternative computer solution for guarantee the proper functioning of the application and improve customer service response times, achieving a competitive advantage over other market competitors. The techniques used in the research study was the interview, and the observation, the interview was conducted with the business owner manager to obtain very relevant information about the operation of the system and detect possible problems that the company is going through at the moment to use that computer application. Observation is another technique that was used, it allowed to make a quick exploration to see the structure of the company and how it is integrated with its components, technological resources, employees and business customers, all the news and indicators were taken from the guide instrument of observation, recorded in advance to make a good data collection. This research allowed us to obtain relevant information about the commercial management system that the company has installed in order to manage budgets, inventories, payments, among others, it is very important to have these programs since it also allows good customer service.es_ES
dc.descriptionThis case study project is part of the analysis of the limitations of the billing system at Comercial Agrícola Aguirre with the aim of detecting all errors in the billing system used by the company to propose an alternative computer solution for guarantee the proper functioning of the application and improve customer service response times, achieving a competitive advantage over other market competitors. The techniques used in the research study was the interview, and the observation, the interview was conducted with the business owner manager to obtain very relevant information about the operation of the system and detect possible problems that the company is going through at the moment to use that computer application. Observation is another technique that was used, it allowed to make a quick exploration to see the structure of the company and how it is integrated with its components, technological resources, employees and business customers, all the news and indicators were taken from the guide instrument of observation, recorded in advance to make a good data collection. This research allowed us to obtain relevant information about the commercial management system that the company has installed in order to manage budgets, inventories, payments, among others, it is very important to have these programs since it also allows good customer service.es_ES
dc.description.abstractEl presente proyecto de caso de estudio se enmarca en el análisis de las limitaciones del sistema de facturación en el Comercial Agrícola Aguirre con el objetivo de detectar todos los errores que tiene el sistema de facturación que usa la empresa para proponer una alternativa de solución informática para garantizar el buen funcionamiento de la aplicación y mejorar los tiempos de respuesta de atención con el cliente, logrando una ventaja competitiva frente a otros competidores del mercado. Las técnicas que se utilizó en el estudio de investigación fue la entrevista, y la observación, la entrevista se realizó al gerente propietario del negocio para obtener información muy relevante sobre el funcionamiento del sistema y detectar los posibles problemas por los que pasa la empresa al momento de usar esa aplicación informática. La observación es otra técnica que se utilizó, permitió hacer una exploración rápida para ver la estructura de la empresa y como esta se integra con los recursos tecnológicos, empleados y clientes del negocio, todas las novedades e indicadores fueron tomadas del instrumento guía de observación, anotadas con anterioridad para realizar una buena recolección de datos. El presente trabajo investigativo permitió obtener información muy relevante sobre el sistema de gestión que tiene el negocio, conociendo con detalle los problemas que tiene el sistema informático para poder plantear una alternativa de solución informática que pueda solventar los errores encontrados.es_ES
dc.format.extent21 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBABAHOYO: UTB, 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectFacturaciónes_ES
dc.subjectControles_ES
dc.subjectInventarioes_ES
dc.subjectSistema informaciónes_ES
dc.titleAnálisis de las limitaciones del sistema de facturación en el Comercial Agrícola Aguirre de la Parroquia Isla de Bejucales_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador