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dc.contributor.advisorOnofre Zapata, Ronny Fernando
dc.contributor.authorReinoso Hernández, María Victoria
dc.date.accessioned2020-05-06T15:27:40Z
dc.date.available2020-05-06T15:27:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/7799
dc.descriptionThe Telesales Department of the Baratoho Warehouse in the city of Babahoyo created in August 2016 dedicated to sales by telephone calls through a Bright Pattern base where the repetitive customers are recorded; It will be the place where this case study will be carried out, a study of the level of profitability of sales will be carried out in the years 2017 - 2018 of the warehouse, where in 2017 it had a decrease compared to the year 2018. The objective is to know the level of profitability of the sales of the Telesales Department of the Baratodo Warehouse of the Unicomer Group in 2018 has obtained a decrease for different reasons such as the counter-delivery policy, the lower number of repetitive customers, advertising, the number of workers among others. The method used was observation and interview with the supervisor to learn more about the decrease of 15.98% between the year 2017-2018.es_ES
dc.descriptionThe Telesales Department of the Baratoho Warehouse in the city of Babahoyo created in August 2016 dedicated to sales by telephone calls through a Bright Pattern base where the repetitive customers are recorded; It will be the place where this case study will be carried out, a study of the level of profitability of sales will be carried out in the years 2017 - 2018 of the warehouse, where in 2017 it had a decrease compared to the year 2018. The objective is to know the level of profitability of the sales of the Telesales Department of the Baratodo Warehouse of the Unicomer Group in 2018 has obtained a decrease for different reasons such as the counter-delivery policy, the lower number of repetitive customers, advertising, the number of workers among others. The method used was observation and interview with the supervisor to learn more about the decrease of 15.98% between the year 2017-2018.es_ES
dc.description.abstractEl Departamento de Televentas del Almacén Baratodo de la ciudad de Babahoyo creado en Agosto del 2016 dedicado a las ventas por llamadas telefónicas mediante una base Bright Pattern donde constan los cliente reiterativos; será el lugar donde se llevará a cabo este estudio de caso, se realizará un estudio del nivel de rentabilidad de las ventas en los años 2017 - 2018 del almacén, donde en el año 2017 tuvo un decrecimiento en comparación al año 2018. El objetivo es conocer el nivel de rentabilidad de las ventas del Departamento de Televentas del Almacén Baratodo del Grupo Unicomer en el año 2018 ha obtenido un decrecimiento por diferentes motivos como la política de contra-entrega, el número menor de clientes reiterativos, la publicidad, el número de trabajadores entre otras. El método utilizado fue la observación y la entrevista con el supervisor para conocer más información sobre el decrecimiento del 15,98% entre el año 2017-2018.es_ES
dc.format.extent25 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo, UTB - FAFI 2020es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectTeleventaes_ES
dc.subjectDecrecimientoes_ES
dc.subjectTelevendedoreses_ES
dc.subjectReiterativoses_ES
dc.subjectVentases_ES
dc.titleNivel de rentabilidad de las ventas del departamento de televentas del Almacén Baratodo del Grupo Unicomer S.A. del año 2017-2018.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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