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dc.contributor.advisorOnofre Zapata, Viviana Del Roció
dc.contributor.authorMiranda Pérez, Julio Cesar
dc.date.accessioned2024-08-23T17:26:47Z
dc.date.available2024-08-23T17:26:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/17014
dc.descriptionIn this case study we refer to customer satisfacion at they hermanos Chimbo hardware store in canto Puebloviejo in the periodo 2023, un perder to analyze customer satisfacion as well as the company has noticed a decrease in buyer Satisfaction, which represents a problema of results in terms of the growth focus that the company projects, poor customer service could lead to losses reflected in a decrease in sales, in addition to an increase in complaints from visitors to sellers. A descriptive and analytical methodological approach was adopted; for the development of the research, a survey was applied as a technique consisting of 8 questions addressed to regular customers with the purpose of deducing the reasons or problem that affects buyers since satisfaction . It is attributed to the customer's feelings of happiness when the service provider meets their expectations. In service management literature, customer satisfaction can be defined as a summary of the cognitive and affective reaction to a service incident or a long-term service relationship.es_ES
dc.descriptionIn this case study we refer to customer satisfacion at they hermanos Chimbo hardware store in canto Puebloviejo in the periodo 2023, un perder to analyze customer satisfacion as well as the company has noticed a decrease in buyer Satisfaction, which represents a problema of results in terms of the growth focus that the company projects, poor customer service could lead to losses reflected in a decrease in sales, in addition to an increase in complaints from visitors to sellers. A descriptive and analytical methodological approach was adopted; for the development of the research, a survey was applied as a technique consisting of 8 questions addressed to regular customers with the purpose of deducing the reasons or problem that affects buyers since satisfaction . It is attributed to the customer's feelings of happiness when the service provider meets their expectations. In service management literature, customer satisfaction can be defined as a summary of the cognitive and affective reaction to a service incident or a long-term service relationship.es_ES
dc.description.abstractEn este presente estudio de caso hacemos referencia a la satisfacción al cliente en la ferretería hermanos chimbos del cantón pueblo viejo en el período 2023, con el fin de analizar la satisfacción de los mismos así como la empresa ha notado una disminución en la satisfacción de los compradores, lo cual presenta un problema en resultados en cuanto se refiere al enfoque del crecimiento que proyecta la empresa, la atención deficiente de los clientes podrían acarrear pérdidas reflejadas en la disminución de las ventas, además un aumento en las quejas de los visitantes hacia los vendedores. Se adoptó un enfoque metodológico descriptivo analítico, para el desarrollo de la investigación se aplicó como técnica una encuesta que consta de 8 preguntas dirigidas a los clientes habituales con la finalidad de deducir las razones o el problema que afecta a los compradores ya que la satisfacción se atribuye a los sentimientos de felicidad del cliente cuando el proveedor del servicio satisface sus expectativas. En la literatura sobre gestión de servicios, la satisfacción del cliente puede definirse como un resumen de la relación cognitiva y afectiva ante un incidente de servicio o una relación de servicio a largo plazo.es_ES
dc.format.extent40 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2024es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectSatisfacciónes_ES
dc.subjectAtenciónes_ES
dc.subjectHerramientases_ES
dc.subjectFerreteríaes_ES
dc.subjectCapacitaciónes_ES
dc.titleSatisfacción de los clientes en la Ferretería Hermanos Chimbo del cantón Puebloviejo, periodo 2023.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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