Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorVillares Pazmiño, José Danilo
dc.contributor.authorValero Mayorga, Nixon Erlinton
dc.date.accessioned2024-08-21T19:26:42Z
dc.date.available2024-08-21T19:26:42Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/16987
dc.descriptionThis paper analyzes the need to implement a computer system in the optical shop "Veo Veo Centro Óptico", in the canton of Quevedo, with the objective of improving sales and invoicing management. This implementation is justified by the need to increase efficiency and improve the customer experience, eliminating manual processes that now delay activities and increase the risk of errors. The objectives of the study incorporate the identification of theoretical references, the analysis of the current state of the optician's processes, and the assurance of the technical and functional requirements for a management system. The strategy used relies on a bibliographic methodology, combining logical and analytical techniques to apply general standards to the particular conditions of the organization. The main results of the scoping study highlight the technical feasibility of implementing the proposed system, signifying the limit of the optics to achieve this innovation with the accessible means. The findings suggest that the implementation of this system will not only address current problems, but will also place the optical in a competitive position in the marketplace, further developing data accuracy and consumer satisfaction.es_ES
dc.descriptionThis paper analyzes the need to implement a computer system in the optical shop "Veo Veo Centro Óptico", in the canton of Quevedo, with the objective of improving sales and invoicing management. This implementation is justified by the need to increase efficiency and improve the customer experience, eliminating manual processes that now delay activities and increase the risk of errors. The objectives of the study incorporate the identification of theoretical references, the analysis of the current state of the optician's processes, and the assurance of the technical and functional requirements for a management system. The strategy used relies on a bibliographic methodology, combining logical and analytical techniques to apply general standards to the particular conditions of the organization. The main results of the scoping study highlight the technical feasibility of implementing the proposed system, signifying the limit of the optics to achieve this innovation with the accessible means. The findings suggest that the implementation of this system will not only address current problems, but will also place the optical in a competitive position in the marketplace, further developing data accuracy and consumer satisfaction.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo analiza la necesidad de implementar un sistema informático en la óptica "Veo Veo Centro Óptico", en el cantón de Quevedo, con el objetivo de mejorar la gestión de ventas y facturación. Esta implementación se justifica por la necesidad de aumentar la eficiencia y mejorar la experiencia del cliente, eliminando los procesos manuales que ahora retrasan las actividades y aumentan el riesgo de errores. Los objetivos del estudio incorporan la identificación de referencias teórica, el análisis del estado actual de los procesos de la óptica, y la garantía de los requisitos técnico y funcionales para un sistema de gestión. La estrategia utilizada depende de una metodología bibliográfica, uniendo técnicas lógicas y analíticos para aplicar normas generales a las condiciones particulares de la organización. Los principales resultados del estudio de alcance destacan la factibilidad tecnica de la implementar el sistema propuesto, significan el límite de la óptica para lograr esta innovación con los medios accesibles. Las conclusiones sugieren que la implementación de este sistema no sólo abordará los problemas actuales, sino que también situará a la óptica en una posición competitiva en el mercado, desarrollando aún más la exactitud de los datos y la satisfacción de los consumidores.es_ES
dc.format.extent41 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2024es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectGestión de Ventases_ES
dc.subjectFacturación electrónicaes_ES
dc.subjectRequisitos Técnicoses_ES
dc.subjectSistemas informáticoses_ES
dc.titleAnálisis técnico de los sistemas de gestión de ventas y facturación en la Óptica 'Veo Veo Centro Óptico', del cantón Quevedo.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador