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dc.contributor.advisorCampos Rocafuerte, Hugo Federico
dc.contributor.authorAquino Medina, Kevyn Daniel
dc.date.accessioned2023-11-21T13:59:41Z
dc.date.available2023-11-21T13:59:41Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15385
dc.descriptionIt is important to evaluate the role of marketing channels because their proper use increases sales efficiency. This curricular integration project consists of the creation of a business plan to optimize the business of the LOS RÍOS TEXTILE PRODUCTION COOPERATIVE “COOPROTEXRI” CANTON BABAHOYO, 2022 season, production and marketing. This curricular work is divided into five chapters, since the first chapter is based on the strategic planning of textile production and marketing in response to the growing demand for versatile garments, the first chapter consists of an introduction, that is, a brief explanation. The second chapter consists of background information based on thesis or half-finished business plans, as well as theoretical foundations, that is, contexts that focus on the creation of a business plan to optimize marketing and production. The third chapter focused on the collection of research and business results, the use of thematic research interviews and surveys, and the ability to recall existing articles that the research will address. In the fourth chapter, the instruments mentioned in the third chapter were applied to the cooperative, so that the results of the observation and interview guide are analyzed. The fifth chapter analyzes the conclusions and recommendations that the cooperative should have in its business plan development project.es_ES
dc.descriptionIt is important to evaluate the role of marketing channels because their proper use increases sales efficiency. This curricular integration project consists of the creation of a business plan to optimize the business of the LOS RÍOS TEXTILE PRODUCTION COOPERATIVE “COOPROTEXRI” CANTON BABAHOYO, 2022 season, production and marketing. This curricular work is divided into five chapters, since the first chapter is based on the strategic planning of textile production and marketing in response to the growing demand for versatile garments, the first chapter consists of an introduction, that is, a brief explanation. The second chapter consists of background information based on thesis or half-finished business plans, as well as theoretical foundations, that is, contexts that focus on the creation of a business plan to optimize marketing and production. The third chapter focused on the collection of research and business results, the use of thematic research interviews and surveys, and the ability to recall existing articles that the research will address. In the fourth chapter, the instruments mentioned in the third chapter were applied to the cooperative, so that the results of the observation and interview guide are analyzed. The fifth chapter analyzes the conclusions and recommendations that the cooperative should have in its business plan development project.es_ES
dc.description.abstractEs importante evaluar el papel de los canales de comercialización porque su uso adecuado aumenta la eficiencia de las ventas. Este proyecto de integración curricular consiste en la creación de un plan de negocios para optimizar el negocio de la COOPERATIVA DE PRODUCCIÓN TEXTIL DE LOS RÍOS “COOPROTEXRI” CANTON BABAHOYO, temporada 2022, producción y comercialización. Este trabajo curricular se divide en cinco capítulos, ya que el primer capítulo se basa en la planificación estratégica de la producción y comercialización textil como respuesta a la creciente demanda de prendas versátiles, el primer capítulo consta de una introducción, es decir una breve explicación. El segundo capítulo consta de antecedentes basados en tesis o planes de negocios a medio terminar, así como fundamentos teóricos, es decir, contextos que se enfocan en la creación de un plan de negocios para optimizar la comercialización y la producción. El tercer capítulo se centró en la recopilación de resultados de investigación y negocios, el uso de entrevistas y encuestas de investigación temáticas y la capacidad de recordar artículos existentes que abordará la investigación. En el cuarto capítulo se aplicaron a la cooperativa los instrumentos mencionados en el tercer capítulo, de manera que se analizan los resultados de la guía de observación y entrevista. El quinto capítulo analiza las conclusiones y recomendaciones que debe tener la cooperativa en su proyecto de elaboración del plan de negocios.es_ES
dc.format.extent74 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectComercializaciónes_ES
dc.subjectPlan de negocioses_ES
dc.subjectProducciónes_ES
dc.subjectDiseñares_ES
dc.subjectOptimizares_ES
dc.subjectCooperativaes_ES
dc.titlePlan de negocios para optimizar la fabricación y comercialización de la producción del emprendimiento Cooperativa de Producción Textil Los Ríos “Cooprotexri” Cantón Babahoyo, periodo 2023.es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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