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dc.contributor.advisorRuiz Parrales, Iván
dc.contributor.authorUrrutia Ortiz, Jhon Alexander
dc.date.accessioned2023-11-07T19:39:51Z
dc.date.available2023-11-07T19:39:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/15073
dc.descriptionThe document analyzes the need to develop a chatbot to improve the services of the Faculty of Human Talent of the Technical University of Babahoyo. This chatbot could offer a number of advantages, such as providing quick and accurate responses to user queries, automating processes, and ensuring a personalized user experience. Additionally, a series of challenges are identified that must be addressed to develop a successful chatbot, such as identifying specific user needs, choosing the appropriate technological platform, determining the required functionality, integrating with the existing university system, and ensuring an easy-to-use experience. use and custom. Consideration should also be given to the ethical and privacy implications of collecting and processing personal data. It concludes that the use of chatbots has the potential to significantly improve the services of the Faculty of Human Talent of the Technical University of Babahoyo. Chatbots could help the university respond more quickly to user queries, free up staff for more strategic tasks, and provide a more personalized user experience. In particular, the following benefits of using chatbots in human resource management at a university are highlighted and overall, the paper provides a solid assessment of the potential benefits of using chatbots at the Technical University of Babahoyo. Developing a well-designed and executed chatbot could help the university better serve its users and improve the efficiency of its operations.es_ES
dc.descriptionThe document analyzes the need to develop a chatbot to improve the services of the Faculty of Human Talent of the Technical University of Babahoyo. This chatbot could offer a number of advantages, such as providing quick and accurate responses to user queries, automating processes, and ensuring a personalized user experience. Additionally, a series of challenges are identified that must be addressed to develop a successful chatbot, such as identifying specific user needs, choosing the appropriate technological platform, determining the required functionality, integrating with the existing university system, and ensuring an easy-to-use experience. use and custom. Consideration should also be given to the ethical and privacy implications of collecting and processing personal data. It concludes that the use of chatbots has the potential to significantly improve the services of the Faculty of Human Talent of the Technical University of Babahoyo. Chatbots could help the university respond more quickly to user queries, free up staff for more strategic tasks, and provide a more personalized user experience. In particular, the following benefits of using chatbots in human resource management at a university are highlighted and overall, the paper provides a solid assessment of the potential benefits of using chatbots at the Technical University of Babahoyo. Developing a well-designed and executed chatbot could help the university better serve its users and improve the efficiency of its operations.es_ES
dc.description.abstractEl documento analiza la necesidad de desarrollar un chatbot para mejorar los servicios de la Facultad de Talento Humano de la Universidad Técnica de Babahoyo. Este chatbot podría ofrecer una serie de ventajas, como proporcionar respuestas rápidas y precisas a las consultas de los usuarios, automatizar procesos, y garantizar una experiencia de usuario personalizada. Se identifican además, una serie de desafíos que deben abordarse para desarrollar un chatbot exitoso, como identificar las necesidades específicas de los usuarios, elegir la plataforma tecnológica adecuada, determinar la funcionalidad requerida, integrarse con el sistema universitario existente, y garantizar una experiencia fácil de usar y personalizado. También se debe tener en cuenta las implicaciones éticas y de privacidad de la recopilación y el procesamiento de datos personales. Concluye que el uso de chatbots tiene el potencial de mejorar significativamente los servicios de la Facultad de Talento Humano de la Universidad Técnica de Babahoyo. Los chatbots podrían ayudar a la universidad a responder más rápidamente a las consultas de los usuarios, liberar al personal para tareas más estratégicas, y proporcionar una experiencia de usuario más personalizada. En particular, se destacan los siguientes beneficios del uso de chatbots en la gestión de recursos humanos en una universidad y en general, el documento proporciona una evaluación sólida de los beneficios potenciales del uso de chatbots en la Universidad Técnica de Babahoyo. El desarrollo de un chatbot bien diseñado y ejecutado podría ayudar a la universidad a brindar un mejor servicio a sus usuarios y a mejorar la eficiencia de sus operaciones.es_ES
dc.format.extent49 p.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherBabahoyo: UTB-FAFI. 2023es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectChatbotes_ES
dc.subjectRecursos Humanoses_ES
dc.subjectTalento Humanoes_ES
dc.subjectIA Inteligencia Artificiales_ES
dc.subjectChatGPTes_ES
dc.titleAnálisis para el desarrollo de un chatbot, para la mejora de los servicios de los usuarios de la dirección del talento humano de la Universidad Técnica de Babahoyoes_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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