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dc.contributor.advisorAragundi Garcia, Luis Ivan
dc.contributor.authorAcurio Barrios, Yelitza Anahí
dc.date.accessioned2023-06-26T16:50:11Z
dc.date.available2023-06-26T16:50:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14609
dc.descriptionThe present investigative work whose defined theme is the impact of fake news on the credibility of journalism of the digital media Al Dia in 2022, has as its main objective to identify Analyze how the "Fake News" influence the credibility of the journalism of the aforementioned media communication. Therefore, the interview technique was used to obtain viable results, whose data revealed that the ALDIA digital media has developed countless changes in its structure over the years, it has adapted to the various ways of making publications after the new digital age. The social networks that contain the greatest followers and interactivity is Facebook, these statistical data are reflected on the main page in its digital medium, the publications with the greatest influence are those that are in the area of events or red news.es_ES
dc.descriptionThe present investigative work whose defined theme is the impact of fake news on the credibility of journalism of the digital media Al Dia in 2022, has as its main objective to identify Analyze how the "Fake News" influence the credibility of the journalism of the aforementioned media communication. Therefore, the interview technique was used to obtain viable results, whose data revealed that the ALDIA digital media has developed countless changes in its structure over the years, it has adapted to the various ways of making publications after the new digital age. The social networks that contain the greatest followers and interactivity is Facebook, these statistical data are reflected on the main page in its digital medium, the publications with the greatest influence are those that are in the area of events or red news.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo cuyo tema definido es impacto de las fake news en la credibilidad del periodismo del medio digital Al Dia año 2022, tiene como objetivo principal identificar Analizar de qué manera las “Fake News” influyen en la credibilidad del periodismo del mencionado medio de comunicación. Por lo tanto, se utilizó la técnica de entrevista para obtener resultados viables, cuyos datos revelaron que, el medio digital ALDIA ha desarrollado un sinnúmero de cambios de su estructura mediante fue pasando los años, se ha adaptado a las diversas formas de hacer publicaciones tras la nueva era digital. Las redes sociales que contienen mayor seguidores e interactividad es Facebook, estos datos estadísticos están reflejados en la página principal en su medio digital, las publicaciones con mayor influencia son las que están en el área de sucesos o crónica roja.es_ES
dc.format.extent39 Pes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuevedoes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectFake newes_ES
dc.subjectCredibilidad periodísticaes_ES
dc.subjectMedios digitaleses_ES
dc.titleIMPACTO DE LOS FAKE NEWS EN LA CREDIBILIDAD DEL PERIODISMO DEL MEDIO DIGITAL AL DÍA AÑO 2022es_ES
dc.typeTesinaes_ES


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