Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorCachipuendo Castillo, Jesica Mariana
dc.contributor.authorLombeida Barba, Kira Berly
dc.date.accessioned2023-06-23T17:58:01Z
dc.date.available2023-06-23T17:58:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14595
dc.descriptionIn a highly competitive environment in technology, development and innovation, it is proposed to examine audiovisual communication strategies to find out how they influence the cognitive development of students, valuing their concentration abilities, rationalization in the pedagogical process, indicating their advantages and disadvantages that they have in its use, as well as the possible fears of students and teachers who do not frequently use audiovisual formats. From this investigative context, the present investigation aims to analyze audiovisual communication strategies and their influence on the cognitive development of students in the communication career of the Technical University of Babahoyo - Quevedo extension, for which the use of the methodology was applied. research with a qualitative and quantitative approach through the methods and type of research together with the techniques concluding that teachers use various educational strategies including audiovisual communication strategies in their objective that communication students develop meaningful learning, which stimulates their knowledge, thinking.es_ES
dc.descriptionIn a highly competitive environment in technology, development and innovation, it is proposed to examine audiovisual communication strategies to find out how they influence the cognitive development of students, valuing their concentration abilities, rationalization in the pedagogical process, indicating their advantages and disadvantages that they have in its use, as well as the possible fears of students and teachers who do not frequently use audiovisual formats. From this investigative context, the present investigation aims to analyze audiovisual communication strategies and their influence on the cognitive development of students in the communication career of the Technical University of Babahoyo - Quevedo extension, for which the use of the methodology was applied. research with a qualitative and quantitative approach through the methods and type of research together with the techniques concluding that teachers use various educational strategies including audiovisual communication strategies in their objective that communication students develop meaningful learning, which stimulates their knowledge, thinking.es_ES
dc.description.abstractEn un ambiente altamente competitivo en tecnología, desarrollo e innovación se propone examinar las estrategias de comunicación audiovisual para conocer como influyen en el desarrollo cognitivo de los estudiantes valorando sus capacidades de concentración, racionalización en el proceso pedagógico, indicado sus ventajas y desventajas que tienen en su empleo, así como también los posibles temores de estudiante y docentes que no utilizan de forma frecuente los formatos audiovisuales. Desde este contexto se tuvo como objetivo analizar las estrategias de comunicación audiovisual y su influencia en el desarrollo cognitivo de los estudiantes de la carrera de comunicación de la Universidad Técnica de Babahoyo – extensión Quevedo para lo cual se aplico el uso de la metodología investigativa con un enfoque cualitativo y cuantitativo a través de los métodos y tipo de investigación junto con las técnicas concluyendo que los docentes utilizan diversas estrategias educativas incluidas las estrategias de comunicación audiovisual en su objetivo que los estudiantes de comunicación desarrollen un aprendizaje significativo, que estimula sus conocimientos habilidades y el pensamiento.es_ES
dc.format.extent47 Pes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuevedoes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectEstrategiases_ES
dc.subjectComunicación Audiovisuales_ES
dc.subjectDesarrollo Cognitivoes_ES
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.titleESTRATEGIAS DE COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL Y SU INFLUENCIA EN EL DESARROLLO COGNITIVO DE LOS ESTUDIANTES DE LA CARRERA DE COMUNICACIÓN DE LA UNIVERSIDAD TÉCNICA DE BABAHOYO – EXTENSIÓN QUEVEDO.es_ES
dc.typeTesinaes_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador