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dc.contributor.advisorJadan Solis, Patricia Yajaira
dc.contributor.authorOrellana Cedeño, José Mario
dc.date.accessioned2023-06-22T12:12:48Z
dc.date.available2023-06-22T12:12:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14547
dc.descriptionThis investigative work was born with the purpose of determining the contribution of infographics in digital journalism in the dissemination of content on social networks, at this time we have been influenced by the immediacy of the information disclosed on social networks where it is It is easily accessible, currently anyone can create a digital medium and share information of any kind, in most cases, the information shared through social networks or digital media does not have the necessary veracity or is simply considered fake news, the way in which digital communication media reach people is through the use of infographics with attractive designs for perception, where the news or incident is summarized in short but precise words, with colorful texts and powerful images.es_ES
dc.descriptionThis investigative work was born with the purpose of determining the contribution of infographics in digital journalism in the dissemination of content on social networks, at this time we have been influenced by the immediacy of the information disclosed on social networks where it is It is easily accessible, currently anyone can create a digital medium and share information of any kind, in most cases, the information shared through social networks or digital media does not have the necessary veracity or is simply considered fake news, the way in which digital communication media reach people is through the use of infographics with attractive designs for perception, where the news or incident is summarized in short but precise words, with colorful texts and powerful images.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo investigativo nace con la finalidad de determinar el aporte de la infografía en el periodismo digital en la divulgación de los contenidos en las redes sociales, en este tiempo nos hemos dejado influenciar por la inmediatez de la información divulgada en las redes sociales donde esta es de fácil acceso, actualmente cualquier persona puede crear un medio digital y compartir información de cualquier tipo, en la mayoría de los casos la información compartida a través de las redes sociales o medios digitales no tiene la veracidad necesaria o simplemente son consideradas fake news, la forma en que los medios de comunicación digitales llegan a las personas es a través del uso de la infografía con diseños atractivos a la percepción, donde se resume la noticia o la incidencia en palabras cortas pero precisas, con textos coloridos e imágenes impactantes.es_ES
dc.format.extent29 Pes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuevedoes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectDiseñoes_ES
dc.subjectInfografíaes_ES
dc.subjectDigitales_ES
dc.subjectTextoses_ES
dc.titleINFOGRAFÍA EN EL PERIODISMO DIGITAL Y SU APORTE A LA DIVULGACIÓN DE LOS CONTENIDOS EN LAS REDES SOCIALES, AÑO 2021es_ES
dc.typeTesinaes_ES


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