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dc.contributor.advisorUrquiza Mendoza, Liliana Ivett
dc.contributor.authorVera Triviño, Jorge Emilio
dc.date.accessioned2023-06-21T16:45:22Z
dc.date.available2023-06-21T16:45:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://dspace.utb.edu.ec/handle/49000/14520
dc.descriptionThe research project called the Communication Strategy for the Promotion of Tourist Activities of the Municipal GAD of the El Empalme canton, year 2023, establishes as objectives to review the tourist communication management, investigate which are the tourist attractions of the canton, determine the impact of communication management tourism among citizens and design a proposal with an advertising dissemination strategy, to obtain the study results, field and descriptive research was used, the methods were inductive, deductive, analytical, the population consisted of 82,062 where the formula was applied sampling obtaining a segment of 382 inhabitants. The proposal is aimed at optimizing communication strategies to improve the development of activities that are carried out in the tourist attractions of the canton, in order to increase the influx of visitors and thereby cause socioeconomic and cultural growth in the canton.es_ES
dc.descriptionThe research project called the Communication Strategy for the Promotion of Tourist Activities of the Municipal GAD of the El Empalme canton, year 2023, establishes as objectives to review the tourist communication management, investigate which are the tourist attractions of the canton, determine the impact of communication management tourism among citizens and design a proposal with an advertising dissemination strategy, to obtain the study results, field and descriptive research was used, the methods were inductive, deductive, analytical, the population consisted of 82,062 where the formula was applied sampling obtaining a segment of 382 inhabitants. The proposal is aimed at optimizing communication strategies to improve the development of activities that are carried out in the tourist attractions of the canton, in order to increase the influx of visitors and thereby cause socioeconomic and cultural growth in the canton.es_ES
dc.description.abstractEl proyecto de investigación denominado como Estrategia Comunicacional para la Promoción de Actividades Turísticas del GAD Municipal del cantón El Empalme, año 2023, establece como objetivos revisar la gestión comunicacional turística, investigar cuales son los atractivos turísticos del cantón, determinar el impacto de la gestión comunicacional turística entre la ciudadanía y diseñar una propuesta con estrategia de difusión publicitaria, para la obtención de los resultados de estudio se utilizó la investigación de campo y descriptiva, los métodos fueron inductivo, deductivo, analítico, la población consistió en 82.062 donde se aplicó la fórmula de muestreo obteniendo un segmento de 382 habitantes. La propuesta está dirigida a optimizar las estrategias comunicacionales para mejorar el desarrollo de las actividades que se realizan en los atractivos turísticos del cantón, con la finalidad de incrementar la afluencia de visitantes y con ello causar un crecimiento socioeconómico y cultural en el cantón.es_ES
dc.format.extent73 Pes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherQuevedoes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectComunicaciónes_ES
dc.subjectTurismoes_ES
dc.subjectEstrategias comunicacionaleses_ES
dc.subjectActividades turísticases_ES
dc.titleESTRATEGIA COMUNICACIONAL PARA LA PROMOCIÓN DE ACTIVIDADES TURÍSTICAS DEL GAD MUNICIPAL DEL CANTÓN EL EMPALME, AÑO 2023es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


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